Hvilke bakdempere til Golf 3 med 30mm senk..?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Demperene bak på min Golf 3 synger tydeligvis på siste verset, siden jeg har store problemer med subbing med sommerdekka på (ET35 eller ET38)..

Det sitter Eibach-fjærer på den som senker 30mm, og da skal den være høyere enn det den er nå, vil jeg mene (ligger omtrent like lavt som folk med 60mm senk)..

 

Har vurdert helt nytt senkesett (gewinde), men syns egentlig 30mm er greit nok, så om det holder å bare bytte dempere bak, så er sikkert det billigere og like greit..

 

Bør jeg se på noen spesielle dempere, eller noen som har noen tips..?

Er ikke 100% sikker på at det er demperne, det kan vel være fjærene også, men vil et verksted kunne se dette..?

 

Et bilde;

IMG_0619%20copy.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra til http://www.rodin.no på Skedsmokorset, ta frem medlems kortet ditt.

Så kjøper du gule Koni dempere bak. Regner med de har dette på lager. Ring dem på forhånd og hør. Ble kanon på min iallefall. Har 40mm fjører og perfekt senk med gule Koni. Mega enkelt å bytte selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør jeg ha korte eller normale dempere..?

Grensa ligger på 40mm, men blir det bedre med korte på 30mm enn nomale..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle foreslå Gule Koni jeg også. Men ser Kristian gjorde det før meg.

 

Jeg ville gått for "lange" (normale)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle foreslå Gule Koni jeg også. Men ser Kristian gjorde det før meg.

 

Jeg ville gått for "lange" (normale)

Oki.. :)

Er det nødvendig med 4-hjulskontroll etter bytte av 2 støtdempere..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det bare er bak demperne som skal skiftes så tror jeg ikke det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke nøvendig med forstilings kontroll ved skifte av dempre bak

heller ikke foran hvis du skrur ut hele fjærbeinet

men hvis du deler fjær beinet på camber justeringa foran må du ha ny kontroll

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør jeg ha korte eller normale dempere..?

Grensa ligger på 40mm, men blir det bedre med korte på 30mm enn nomale..?

 

Jeg har lange dempere. 50 foran og 40 bak. Fungerer hur bra som helst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gule koni har fjørfeste lengere ned enn røde.. Kjøp gule! :)

 

Satt gule på min bak når jeg kjøpte den... Kjøpte røde på rodin, og det endte med en "nødløsning" med 2 runder mindre på fjørene før jeg kjøpte gewinde.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må jeg ut med for 2 Gule Koni da..?

 

Får vel gewinde hos EyeCandy til 3500..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må jeg ut med for 2 Gule Koni da..?

 

Får vel gewinde hos EyeCandy til 3500..

 

 

Jeg betalte 1400 for mine til audi A4... Husker ikke heeelt hva de andre lå på i pris, men var ikke mye unna...

 

Kjøpte et sett bak til golf 3 på mekonomen her for en måned siden og det kom på 730 kroner med rabatt.. Tror det var monroe eller noe slags dempere....

 

Gewinde er ikke dumt... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må jeg ut med for 2 Gule Koni da..?

 

Får vel gewinde hos EyeCandy til 3500..

 

Da hadde jeg kjøpt gewinde. Hva kvalitet det er, vet jeg ikke. Men mener å huske jeg betalte ca 4000,- for gule Koni rundt baut. Synes de er overaskende fine. Bilen er stiv, men ikke sånn som det var med Interalloy Gewinder.. Stompete og jævlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selvsagt lyst på gewinde, men på et studentbudsjett så må man prioritere, og jeg er igrunn fornøyd med 30mm senk, så om nye dempere bak gjør at jeg unngår subbing i større grad enn nå, så sier jeg meg fornøyd igrunn..

 

Hvordan er Mekonomen-demperne i bruk..? Stor forskjell fra f.eks Koni?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selvsagt lyst på gewinde, men på et studentbudsjett så må man prioritere, og jeg er igrunn fornøyd med 30mm senk, så om nye dempere bak gjør at jeg unngår subbing i større grad enn nå, så sier jeg meg fornøyd igrunn..

 

Hvordan er Mekonomen-demperne i bruk..? Stor forskjell fra f.eks Koni?

 

 

Koni er nok en del hardere enn mekonomen sine.. Kan få flere typer hos mekonomen, men jeg tok de billigste de hadde da.. De tilsvarer orginalt de jeg kjøpte iallefall.. Var til en orginal bil også så da var det det samme... Skal du unngå subbing hadde jeg kjøpt gule koni iallefall... Blir sikkert stivt nok når du nesten har det på det mykeste.. Røde koni fungerte bra og ble stive nok for meg, men som sagt ble bilen ca 2 cm høyere pga at nedre fjærfeste var høyere enn på de gule jeg hadde før.... Ring til rodin&co og hør på pris.. Har jo 25% rabatt der etter det jeg husker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte Rodin en mail nå, så får vi se hva prisen kommer på for 2stk Gule Koni..

 

Men vil et verksted kunne se om dette vil hjelpe (dvs få bilen litt høyere)..? Altså at demperne er såpass dårlige at bilen har sunket sammen bak..?

 

Kan vel også være fjærene..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo kjøre en støtdemper test på verksted og få sjekket om de er dårlige. Ellers ville jeg mene at fjørene har mest med høyden på bilen å gjøre,men selvfølgelig vil det jo avhenge av hvor høyt bunn på fjørene sitter på demperen. Har kjørt med 40mm senke fjører på orginale dempere, fungerer greit, men sliter ut demperene fortere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo kjøre en støtdemper test på verksted og få sjekket om de er dårlige. Ellers ville jeg mene at fjørene har mest med høyden på bilen å gjøre,men selvfølgelig vil det jo avhenge av hvor høyt bunn på fjørene sitter på demperen. Har kjørt med 40mm senke fjører på orginale dempere, fungerer greit, men sliter ut demperene fortere.

Oki. :)

Noen idè om hva noe slikt koster hos f.eks Mekonomen..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. :)

Noen idè om hva noe slikt koster hos f.eks Mekonomen..?

 

 

Orginale dempere får du for rundt 730 kr inkl klubbrabatten på mekonomen.. Monroe eller hvordan det skrives.. Kjøpte det her for ikke lenge sia...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginale dempere får du for rundt 730 kr inkl klubbrabatten på mekonomen.. Monroe eller hvordan det skrives.. Kjøpte det her for ikke lenge sia...

Tenkte mer på prisen på å få sjekka demperne.. :P

 

Om jeg skal bytte er det kanskje like greit å bruke gule Koni, om disse er stivere og jeg forhindrer subbing litt mer enn med originale..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar fra Rodin, de skulle ha 815 kroner - klubbrabatt (25%) + mva

 

Det blir vel;

815 - rabatt = 611

611 + mva (25%?) = 764 kroner

 

Eller er det jeg som ikke kan regne..? :D

 

De skrev at dette var Koni sportsdempere, betyr det at dem er korte, eller vanlige..? Spesifiserte i mailen jeg sende at jeg skulle ha normal lengde på dem..

 

Artikkelnummer på demperne;

KON 8040 1043sport

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var normal lengde på demperne visst.

 

Hva vil det si at man kan justere trykket på dem..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva vil det si at man kan justere trykket på dem..?

 

Det vill si at du kan justere stivheten på dempern

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne..

 

Har hatt bilen på verksted idag, og de mente at verken fjærer eller dempere bak var ødelagt, bare sunket en del sammen..

 

Så da sitter jeg med to valg;

1. Kjøpe gule Koni, justerbar stivhet, bak, og håpe at dette hever bilen bitte litt, og forhindrer litt subbing..

Pris; 1500 for dempere + 1100 for montering = 2600 totalt (ca)

 

2. Kjøpe helt nytt senkesett, justerbart. Helt klart best, men også helt klart dyrest.

Pris; 3600 (minst) for senkesettet, 3800 for montering og forstillingskontroll = 7400 (minst) totalt

 

Er hjemme på ferie/jobber i sommer, så vanskelig å finne noen som kan ta det svart også.. :(

 

Noen idèer/formeninger/tanker..?

Vil stive bakdempere alene klare å heve bilen bittelitt, samt forhindre subbing..? Får en fing inn mellom dekk og skjerm på bilen nå.

 

Har du noe av dette til salgs, ta kontakt.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.