Motor holder ikke på temperaturen.. Det ble kalt.....

Anbefalte innlegg

Hvorfor holder ikke min 1,9 tdi på varmen???

Er -4 grader ute, men motoren greier ikke å holde på varmen, da jeg var inne på en stasjon noen minutter, hadde den falt med mange grader. Kommer seg fort opp igjen når jeg begynner å kjøre.

: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var rart. Min er akkurat motsatt! Hvis jeg kjører en tur når det er skikkelig kaldt ute så blir den aldri varm, men så fort jeg stopper på rødt lys e.l. går tempen fort opp på 90 grader. Kjører i et minutt, så er den nede på 70-80 grader igjen.

Hvor gammel er bilen din? Kan jo kanskje være termostaten som ikke er helt god, så den f.eks. kjører omtrent samme mengde vann gjennom radiatoren hele tida. Syns det høres logisk ut at den vil bli kald når motoren utvikler mindre varme i såfall... Men det her blir bare gjetting fra min side. Hvis bilen i tillegg er ganske ny så er vel neppe dette relevant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sansynlig termostaten som ikke lukker nok, dvs defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var rart. Min er akkurat motsatt! Hvis jeg kjører en tur når det er skikkelig kaldt ute så blir den aldri varm, men så fort jeg stopper på rødt lys e.l. går tempen fort opp på 90 grader. Kjører i et minutt, så er den nede på 70-80 grader igjen.

Hvor gammel er bilen din? Kan jo kanskje være termostaten som ikke er helt god, så den f.eks. kjører omtrent samme mengde vann gjennom radiatoren hele tida. Syns det høres logisk ut at den vil bli kald når motoren utvikler mindre varme i såfall... Men det her blir bare gjetting fra min side. Hvis bilen i tillegg er ganske ny så er vel neppe dette relevant.

Det gjelder en 99 mod audi a6 1,9 tdi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.