Bremseslanger. stålomspunnede eller vanlig?

Anbefalte innlegg

er nødt til å kjøpe nye bremseslanger til mine girling 54 calipere..

er det stor prisforskjell mellom stålomspunnede og vanlige gummi?

hva er fordelen med stål ? mer kontante bremser?

Mvh

Dan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel slik eg har skjønnt det så er stålommspunne betre enn vanlig gummi.

feks, under hard bremsing så vil gummien gi litt etter.

sitat fra protrim

"Goodridge stålomspunnede bremseslanger har blitt standaren i profesjonell motorsport hvor maksimale bremseegenskaper er påkrevd. Det finnes ikke rom for volumøkning eller bløte bremser forårsaket av gummislanger. Et effektivt bremsesystem tillater deg å bremse senere inn i svingene og akselerere tidligere. I tillegg vil Goodridge bremseslangesett redusere vibreringen i bremsepedalen på biler med ABS-bremser og betydelig redusere bremselengden. Goodridge har bremseslanger til omtrent alle biler og motorsykler. "

protrim skal ha 990kr for slanger til golf II gti 16v.

for å få dette godkjent hos biltilsynet så må slangane vera tuv-godkjente og det er goodridge sine

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må godkjennes og ja... 1000 spenn...

bare foran det da? eller innebærer det "alle" bremseslanger nødvendig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må godkjennes og ja... 1000 spenn...

bare foran det da? eller innebærer det "alle" bremseslanger nødvendig?

det veit eg ikkje, har sendt mail til protrim da om det følger med 2-4 eller 6 slanger, men har ikkje fått svar enda. gir ein lyd når eg høre fra dei

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og det gjorde du aldri?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal det være noen hensikt med Stålomspunnende bremsesalnger, så må resten av bremseanllegget ditt stå i stil. Har du orig. bremser ellers og ikke kjører mye på bane, så er ikke det særlig godt brukte penger etter min mening. Slike slanger er det siste jeg ville ha kjøpt hvis en tenker valuta for pengene da disse er ganske dyre.. Legg heller penger i bedre skiver,klosser eller calipere. Når du har det jeg nevnte i oppgradert utgave og byttet til racing bremseveske, først da ville jeg tenke bremseslanger.. Har kjørt banekjøring med Porsche med oppgraderte bremser , og jeg må si at jeg merket ikke stor forskjell med slike slanger før jeg hadde bytta til ATE Blue Racing bremseveske og ellers oppgraderte bremser.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

....kan ikke være tvil..stål rundt hele..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.