#1 Skrevet Februar 19, 2006 Har en audi som har litt slakk i styringen. På et verksted (merkeverksted) sa de at jeg måtte bytte hele tannstag styringen. en sviiindyr affære. Men det viste seg at da jeg pratet med noen som hadde peil på audi. Kunne de fortelle at det bare var å stramme etter en liten skrue. Den skruen hadde ikke verkstedet hørt noe om.Etter litt diskusjon med verkstedet fikk jeg overtalt dem til og se på det i det minste. De letet og fant. Så da de hadde strammet den ble styringen stram og fin. Jeg var litt oppgitt da..... Uansett. Mitt spørsmål til noen der ute er. Hvor er denne strammeskruen, og er den vanskelig og komme til??????????? Håper på mange kloke svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 19, 2006 Strammeskruen sitter nok på undersiden av der rattstammen festes ned på tannstanga. I enkelte tilfeller kan nok dette være mulig å stramme for at den skal bli ok igjen, mens i andre tilfeller er tannstanga så slitt at det ikke lar seg gjøre. Siden man sjelden svinger så mye som fullt utslag under kjøring sier det seg selv at tannstanga slites mest i området rundt midtstilling. Strammer man slik at evt. slakk forsvinner her kan det hende den vil "klype" seg fast ved fullt rattutslag fordi tannstanga ikke er like slitt i endene som midt på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2006 Takker for et flott utdypende svar. Nå skal jeg hive meg til å sjekke om det hjelper. Er også taknemlig for beskrivelse om hvorfor det kan ha blitt slik. Og at det muligens ikke vil hjelpe å stramme. Men jeg skal prøve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...