Anbefalte innlegg

hei, jeg bare sitter å funderer litt på hvordan luftfjæringen egentlig fungerer...

 

veit jo basisen men litt mere utfyllende hadde vært hyggelig...

 

par spørsmål

 

1: har man bryter som tar bilen fra lavt til høyt?? eller bryter alla vindusheis som hever bilen.

2:er det en bryter for hvert dekk??? hvordan blir dette da likt?

3:hvordan er dette å bruke på vintern?? med tanke på kulda og ting fryser

4: er det slitsterkt???

5: ser noen hever bilen via enten et skjerm inni bilen eller playstation kontroll...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: du kan justere høyden med bryter, ps kontroll, fjernkontroll, touch screen.+++ finnes mange forskjellige muligheter der.

 

2: Du kan få det akkurat slik du vil, enten lik høydejustering på alle hjulene samtidig, separat front-back, side 2 side, corners(invividuell justering av hvert hjul) om du har et kit hvor du kan justere alle hjulene individuelt så kan man også gjøre de andre tingene.

 

3. Er jo bare luft som skal ut og inn av belgen og luft fryser jo ikke(ikke i de temperaturene vi har her iallefall), finnes mange biler som blir levert med luftfjæring orginalt så det funker nok greit.

 

4. krever mer vedlikehold enn fjær og demper.

 

5. Les svar 1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min auti tt, hadde luftfjæring..

 

der var det montert brytere inne i hanskerommet, der en bryter var til front, og den andre bak.

Hadde også fjernkontroll, på nøkkeln min, så det kunne gjøres fra utsiden..

 

når det gjelder bruk på vinterstid, har jeg ingen erfaring, men var veldig fornøyd med luftfjærinigen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, jeg bare sitter å funderer litt på hvordan luftfjæringen egentlig fungerer...

 

Kjenner jeg deg rett så er det luftfjæringen originalt på Audiene du tenker på, ikke de uoriginale settene? hehe... Kjøp en sykkelpumpe!

 

1: har man bryter som tar bilen fra lavt til høyt?? eller bryter alla vindusheis som hever bilen.

 

Originalt sitter det en knapp for heving og en for senking. I AllRoaden har man f.eks 5 (eller er det 4) ulike høydenivåer å velge blandt. Alle nivåene kan forøvrig preprogrammeres i VAG-COM.

 

2:er det en bryter for hvert dekk??? hvordan blir dette da likt?

 

Nivåene nevnt over regulerer hele bilen originalt og ikke hver enkelt hjørne. På de uoriginale som jeg har sett har man en synkroniseringskapp som gjør at alle 4 setter seg i samme høyde etter man har lekt med en og en.

 

3:hvordan er dette å bruke på vintern?? med tanke på kulda og ting fryser

 

Vintern er fint.. Luft gir ulik volum i ulik temperatur, men originalt igjen tilpasser bilens luftsystem seg til temperaturen. Husk at oljedempere er det verste om vinteren da slitt olje faktisk fryset til is ;)

 

4: er det slitsterkt???

 

Ja systemet selv. Men originalt er det vel elektronikken som tøyser litt. Hadde en kollega som høyre fremside ikke ville gå opp eller ned. Så når bilen hevet seg stod høyre fremside igjen nede... Den ble litt.. skev...

 

5: ser noen hever bilen via enten et skjerm inni bilen eller playstation kontroll...

 

Ah, så du tenker uoriginalt... huff! Fy! Skulle ikke du kjøpe deg **? Den har luftfjæring originalt fra 2005 og nyere ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe takk for utfyllende svar andreas... nå er jeg litt klokerer... jo sant at jeg skal kjøpe ** men blir ikke så ny som 2005 selv om jeg veldig gjerne skulle ønske det... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.