#1 Skrevet Februar 20, 2006 Noen som vet om det er en "vanlig" plass det lekker olje på 1,8 litern? lukter varm olje når jeg står i lyskryss.. lukter ikke direkte brennt, bare varmt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2006 olje ånding i friluft? det vil lage den lukta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2006 olje ånding i friluft? det vil lage den lukta Har skekket slangen som går til filtret, men den ser ok ut. MEN det serut som det kommer en del olje ut av slangen. filtret er helt svart ved tilkoblingen, og det ligger litt olje i filterhuset... synes ikke det så serlig bra ut.... noen som vet hva som er galt da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2006 på tide og bytte olje kansje??? at den er så tynn at den "fordamper" lettere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 20, 2006 Det er ikke unormalt at gummislanger som er tilkoblet veivhusventilasjonen blir råtne over tid. Klem på slangene, hvis de kjennes morkne/tildels sprø ut er det på høy tid å bytte dem. At det samler seg litt olje i luftfilterboksen er normalt, du kan jo alltids tørke den opp innimellom. Det er slett ikke unormalt at toppdekselpakninga blir sliten og lekker olje. Hvis du kikker rundt motoren burde du kunne se hvor det svetter/renner olje, og hvor høyt opp på motoren sølet går. Da får du jo også en pekepinn på hvor lekkasjen er. Som Dan sier, så er det veldig sannsynlig at det bare er oljedamp du kjenner lukta av (om du ikke finner noen synlig lekkasje). Som sagt, klem og bøy litt på slangene, det dukker nok opp en sprekk Og til Henriks "gammel olje fordamper lettere": nope... Gammel olje blir vel fort heller tykkere etter å ha blitt blandet med sot og dritt fra motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 20, 2006 Det er ikke unormalt at gummislanger som er tilkoblet veivhusventilasjonen blir råtne over tid. Klem på slangene, hvis de kjennes morkne/tildels sprø ut er det på høy tid å bytte dem. At det samler seg litt olje i luftfilterboksen er normalt, du kan jo alltids tørke den opp innimellom. Det er slett ikke unormalt at toppdekselpakninga blir sliten og lekker olje. Hvis du kikker rundt motoren burde du kunne se hvor det svetter/renner olje, og hvor høyt opp på motoren sølet går. Da får du jo også en pekepinn på hvor lekkasjen er.Som Dan sier, så er det veldig sannsynlig at det bare er oljedamp du kjenner lukta av (om du ikke finner noen synlig lekkasje). Som sagt, klem og bøy litt på slangene, det dukker nok opp en sprekk Og til Henriks "gammel olje fordamper lettere": nope... Gammel olje blir vel fort heller tykkere etter å ha blitt blandet med sot og dritt fra motoren. ok. får skjekke når det blir lyst da.. Tusen takk for gode tips.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 20, 2006 var ute å titta litt nå. det var nok ikke ojlelukt jeg kjente, men varm frostveske. det viser seg at det lekker litt rundt tempføleren, så det renner lenger ned på motoren og legger seg på en kant der.. så dampen når jeg lyste med en lommelykt.. må bytte den føleren likevel, for den er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 24, 2006 Byttta føleren nå... alt ble greit.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...