Anbefalte innlegg

Hei. Har et enkelt spørsmål her...

Driver og bygger litt anlegg i bilen nå. Også skal jeg ha inn en plexiglass plate. Har freset spor i plata så den blir felt inn. Men noen forslag til hvordan man kan feste plexiglasset mot MDFplata? Finnes det noe godt lim?

 

MVH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen fine blanke forsenkede skruer da?

 

Viktig om du skal bore i plexi er å ikke ha for kvase skjær på boren!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen fine blanke forsenkede skruer da?

 

Viktig om du skal bore i plexi er å ikke ha for kvase skjær på boren!!

ja, men sjangsen for at det sprekker er lik nok tror jeg. Eller tar jeg feil?! Selv og jeg borrer så tror jeg sjangsen er stor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ann på om det er lexan eller acryl da?

Acryl sprekker veldig lett mens lexan er mere seigt.

Har boret i begge med godt resultat, men må være veldig forsiktig med acryl ja!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ann på om det er lexan eller acryl da?

Acryl sprekker veldig lett mens lexan er mere seigt.

Har boret i begge med godt resultat, men må være veldig forsiktig med acryl ja!!

Det er acryl ja. Åssen troru det hadde vært og pusset det fint ned i kanter også sicaflex da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikaflex fester som bare faan på acryl, bruker det en del på jobben!

Men sika har jo farge da, den vi bruker er sort!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man bruker varmepistol og borrer da? Da vil man få et litt mykere plast.

 

Jeg har skjært endel plexi via jobben, og da bruker jeg blad for hardtre. Når jeg borrer har jeg brukt varmepistol i tillegg, samt for å glatte kanter hvor jeg har skjært. Men dette er ganske tykk plexi. Ca. 1 cm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for alle tips. Tar en prøve med og borre litt først så ser om hvordan det går. vis det går blire skru den fast. Vis det skjærer seg så blire sica.

 

Takker for alle tips.

MVH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs jo litt på hvor du skal ha plexi`n hen også da. Hvis det er i forbindelse med forsterker og ikkeno trykk der hadde jeg gått for kun sika. Hvis det derimot er i tilknyttning til sub og det er fare for høye trykk hadde jeg gått for skruer, og sika.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs jo litt på hvor du skal ha plexi`n hen også da. Hvis det er i forbindelse med forsterker og ikkeno trykk der hadde jeg gått for kun sika. Hvis det derimot er i tilknyttning til sub og det er fare for høye trykk hadde jeg gått for skruer, og sika.

Det er til over forsterker ja. Går for sica gitt! Skal ikke være mye belastning....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.