Sandblåsing vs glassblåsing av alu felger

Anbefalte innlegg

Skal lakkere noen alu felger, da vil de som skal lakkere dem at jeg glassblåser dem først. Men hva med sandblåsing? Forstår det slikt at sandblåssing er grovere enn glassblåsing. Men har dette mye å bety? Tenker på de bruker jo såkalt "fyller" til å jevne ut porenene før lakkering. Det er liksom det at jeg har mye enklere å få tak sandblåsing av felgene enn glassblåsing her jeg bor...

Vet ikke om noen har erfaring på området og om sandblåsing er fy :fy: eller helt greit??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man bruker veldi fin sand år det, har gjordt det på en del feler, men fin glass blir penest i alle fall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen felger jeg hadde ble sandblåst med sånn fin-fin "møbel-sand"...ble bra det..skjønt om da skal ha det super-smmoth er nok glass tingen. Brukte en litt dyr grunner/filler og det holder for meg hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å bruke glass i en sandblåsemasskin/pistol da?

Blir pulverlakkering borte med malingsfjerner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke glass i en sandblåsepistol ja.

Jeg vil anbefale å bruke glass på alu, og ikke bruk brukt glassmedie. Har du blåst stål med det før så "banker" du rustpartikler inn i aluminiumen og du kan få rustflekker på felgene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir også veldig *grovt* med sand. Husker jeg la på dekk på Jon Christer sine og det gikk treigt å få blåst dekka ut på sidene der ja. Men utvendig finish på de felgene ble jo veldig bra da. Men ser at det er glass som jevnt over blir brukt på aluminium. Er jo eget Alu-blåsemiddel på biltema på 10L kanner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg gjorde det samme i fjor høst...snakket med maange som lever av sand/glassblåsing og pulverlakkering..de sa at på alu så måtte man ikke bruke glass..jeg sandblåste og er veldig fornøyd med resultatet. se 14' ronal under ;)

De ble også pulverlakkert hvite etterpå naturligvis

IMG_1133-.JPG

IMG_1135-.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lett dette her :confused: Både for og imot sandblåsing av alu felger.

Var liksom det at jeg mye lettere tilgang på å sandblås felgene og at jeg ikke har mulighethet/tilgang på slikt utstyr. Kanskje høre litt rundt til : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint med sand, bruk er god fyllprimer først, så 2-3 lag klarlakk, når klarlakken er i ferd med å tørke legger du basefargen på og derretter masse klarlakk til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.