#1 Skrevet Februar 21, 2006 Har et lite spørsmål angående foringer. Holder på å bygge opp en 92 passat vr6. Bilen blir jo en god del stivere med Kw variant 2 som kommer på. Skal også kjøres på 17" felg. Lurer på hvor mye f.eks polyforinger vil svare seg på denne bilen. Blir jo ingen banebil. Skal brukes daglig og på turer. Hørt at biler blir endel mer ubehagelig å kjøre med "forsterkede" foringer. Har det noe for seg å kjøpe slike foringer eller skal jeg gå for å bytte ut alle de originale med nye originale? Vil jo gjerne beholde et snev av komfort Vil gjerne ha plusser vs. minuser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 21, 2006 42 views og ingen som har noe si? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 21, 2006 Jeg har slike foringer på min golf 3. Jeg angrer ikke et sekund. Eneste minuset jeg har møtt på er at den blir for stiv på snøføre og man setter seg fast overalt. Litt ekstra støy, men hva gjør man ikke for veigrepet på en god norsk svingete vei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2006 Jeg har slike foringer på min golf 3. Jeg angrer ikke et sekund.Eneste minuset jeg har møtt på er at den blir for stiv på snøføre og man setter seg fast overalt. Litt ekstra støy, men hva gjør man ikke for veigrepet på en god norsk svingete vei Kjører du med senk og store felger i tillegg? Edit: Forresten, om jeg skulle gå for å kjøpe polyforinger, hvor kan jeg få dem fra? Har sett litt rundt men er ingen som har til passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2006 Har du prøv http://www.powerflex.no? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2006 Kjører du med senk og store felger i tillegg? Edit: Forresten, om jeg skulle gå for å kjøpe polyforinger, hvor kan jeg få dem fra? Har sett litt rundt men er ingen som har til passat. Kjører med 70 / 40 senk Om vintern har jeg orginal dim. på 175 65 14" og sommer 195 50 15" Får kjøpt på hos autopower og kollevold + sikkert ebay 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 22, 2006 Ok. Takker for svar. Men skulle gjerne hatt litt flere positive og negative erfaringer. Gjør disse foringene at bilen sitter utrolig mye bedre i svingene? Blir ikke bilen veldig ukomfortabel? Hvor slitesterke er de i forhold til originale foringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 22, 2006 Ok. Takker for svar. Men skulle gjerne hatt litt flere positive og negative erfaringer. Gjør disse foringene at bilen sitter utrolig mye bedre i svingene? Blir ikke bilen veldig ukomfortabel? Hvor slitesterke er de i forhold til originale foringer? Jeg merka stor forskjell i svingene med bytte foran og bak. Tror nok de er ganske slitesterke selv om ikke jeg har kjørt slik mer enn et år. En anne positiv ting er at du kan senke så mye du vil uten at det har noe å si for foringen. På en orginal foring vil den vri seg og fortere bli ødelgat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 22, 2006 Kjører selv med 17",fk justerbart å orginale foringer,stort minus med å sette på poly foringer i bergen er veiene ( som du må bruke) å da blir du bare dritlei hele hoppeturen, synes selv det er ok med de orginale da har jeg litt komfort selv i bergen by!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 22, 2006 Du sier noe der ja. Bergensveiene er ikke akkurat vennlige. Originale foringer var egentlig planen men ville forhøre meg litt om polyforingene også. Kommer til å skifte ut alle de originale med nye så det burde jo også hjelpe litt på stivheten i forhold til foringer som har sikkert har gått 160.000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 22, 2006 Ok. Takker for svar. Men skulle gjerne hatt litt flere positive og negative erfaringer. Gjør disse foringene at bilen sitter utrolig mye bedre i svingene? Blir ikke bilen veldig ukomfortabel? Hvor slitesterke er de i forhold til originale foringer? Jeg kjører med Bonrath sine polyforinger på Golf 1 og disse har jeg kjørt med siden våren 1999. Slitestyrken er det ikke noe å si på. Det eneste er at det knirker en del med vinterunderstellet på, men dette forsvinner igjen når jeg setter på sommerunderstell (det ville nok ikke ha knirka om jeg hadde tatt meg tid til å slakke innfestingene der foringene sitter ifm. bytte av understell). Reint kjøremessig merker jeg stor forskjell på bilen ifm. kjappe retningsendringer inn/ut av sving. Dette fører til betydelig mer kjøreglede både på vei og ikke minst på bane. Komfortmessig hadde foringene ingen innvirkning. Min erfaring er at det er understellet som setter begrensningene i så måte. Så dermed fikk du i alle fall ett innlegg mer med positive erfaringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 23, 2006 Bare sånn om noen skulle lure så har http://www.powerflex.no ingen foringer til passat 35i. har uansett bestemt meg for at det blir komplett sett med nye, grunnet komfort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 23, 2006 Jeg har slike foringer på min golf 3. Jeg angrer ikke et sekund.Eneste minuset jeg har møtt på er at den blir for stiv på snøføre og man setter seg fast overalt. Litt ekstra støy, men hva gjør man ikke for veigrepet på en god norsk svingete vei du har jo de mykeste foringene da, anders. hvis jeg ikke husker feil får man dem i gule.lilla og svarte Men stian hvis du prater med jan på Autopower så får du sikkert hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 23, 2006 du har jo de mykeste foringene da, anders. hvis jeg ikke husker feil får man dem i gule.lilla og svarte Men stian hvis du prater med jan på Autopower så får du sikkert hjelp. Jeg har dem "mykeste" ja. Gule polybush framme og lilla powerflex bak Røde er vel helst til banebruk.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 25, 2006 Til S2 hadde de bare svarte, men syns de er helt greie og bruke på gata. Den ene framme er blitt utslitt da, bare på et år, men det har rent bremseveske på den, så det er vel mulig forklaringen, eller:confused: ????? Må rekvirer ut nye... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 23, 2007 BUMP:::::::::::::::::::: Lurer på en ting ang ploy foringer... Hva mener biltilsynet om sånne foringer?? Må skifte noen foringer på golfen pga eu godkjenning, men har lyst på sånne foringer. Men bilen må vises på biltilsynet for senking og motor bygg så spm er hva de sier på sånne foringer...?? Noen som har vært borti noe sånt før??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 23, 2007 biltilsynet sa ingenting da de så foringene jeg hadde på bilen min.. lilla polyforinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...