#1 Skrevet Februar 21, 2006 Må til å bytte dempere rundt om på Passat 3B'en. Og i den forbindelse tenkte jeg å få den litt ned mot jorda enn hva som er tilfelle orginalt... Er det noen som har en god oppskrift på fjører som senker moderat 20-40 mm, og dempere som gjør bilen kjørbar også som en familiebil?? Finnes det orginale sportsunderstell til disse som man kan kjøpe fjærer fra og sette på sammen med litt oppgraderte dempere?? Alle gode tips mottas med takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 21, 2006 Eibach sammen med org. demper eller org. sportsdempere pleier å fungere bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 21, 2006 Jeg har god erfaring med Eibach fjærer ( 35mm senk ) og gassdempere på min passat. Passe stivt , passe komfort + den "subber ikke nedi" overalt. Kan kjøre fortere over fartsdompene på veien:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2006 Eibach fjærer og Bilstein dempere. Da blir det bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 21, 2006 Jeg kjører med 40mm h&R fjører sammen med org. dempere, godt fornøyd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2006 Takker for gode innspill her.. Hvem selger Eibach til en fornuftig pris da? Og orginale sportsdempere koster vel skjorta?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 22, 2006 Kjøpte mine fjærer hos NBS , men det finnes sikkert mange som selger disse til bra priser.Kjøp dempere av god kvalitet ( gass / sport ) Koster vel en 4-5000.-for hele pakka tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 24, 2006 Noen som har erfaring med Lesjøfors og/eller Koni fjærer (ca 35-40 mm senk)?? Har fått tilbud på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 24, 2006 Koni er bra , men Lesjøfos fikk jeg annbefalt å holde meg unna husker jeg da jeg kjøpte til min passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 1, 2006 Er det noen som har erfaring med om evt. hvor mye orginale sportsfjærer og dempere senker for Passat 3B? Evt. delenummer på dette, og det er noe reelt alternativ til Eibach og alternative dempere?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 6, 2006 Tar opp denne tråden igjen jeg... Har fått tak i H&R 40mm senkefjærer nå, så da skal jeg anskaffe dempere... Beste tilbudet jeg har fått så langt er på Sachs sportsdempere, orginale sprotsdempere var vel en 700 kr dyrere... Noen som har erfaring med Sachs kontra Bilstein / orginale sportsdempere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 22, 2006 En aldri så liten bump... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 26, 2007 Endte du opp med å prøve H&R fjærer i kombinasjon med Sachs dempere? I så fall, hvordan syns du det fungerer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 26, 2007 Endte opp med å bruke H&R fjærene med SACHS-dempere, ja, men til mitt bruk ble det "for stivt"... Har mange fartshumper i nærområdet, og der hvor bilen brukes mest og syntes det ble upraktisk, samtidig med at veien opp til hytta som bygges ble skrapet titt og ofte... Men fjærene er nok bra nok de, men ikke til mitt bruk nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...