#1 Skrevet Februar 22, 2006 Hei! Er ny her på forumet og her er det mye bra å lese Må bare for dere som er så engasjert! Har kjøpt meg 2001 Sharan (svart), som jeg skal ha nye dekk og felger til. Er det noen som har anbefaling? Det er stort sett fruen som kjører bilen, så jeg har slått fra meg 19". Jeg står altså nå mellom 17" og 18". Har heller egentlig ikke lyst til å senke bilen (selvom den er høy som et høyhus). Men det kommer kanskje til å se rart ut med felger i 17-18" uten senking? Er det noen som har anbefalinger på felger? Har sett litt hos Sharif og tenker foreløpig på ASA AR1 eller RS6... (Venter litt på tilbudet fra Sharif i neste klubb avis). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 22, 2006 Max 16 tom uten senking mener nå jeg. Du kan jo senke bilen30 mm da. Tipper fruen din ikke ser forskjell engang:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2006 Hei! Er ny her på forumet og her er det mye bra å lese Må bare for dere som er så engasjert! Har kjøpt meg 2001 Sharan (svart), som jeg skal ha nye dekk og felger til. Er det noen som har anbefaling? Det er stort sett fruen som kjører bilen, så jeg har slått fra meg 19". Jeg står altså nå mellom 17" og 18". Har heller egentlig ikke lyst til å senke bilen (selvom den er høy som et høyhus). Men det kommer kanskje til å se rart ut med felger i 17-18" uten senking? Er det noen som har anbefalinger på felger? Har sett litt hos Sharif og tenker foreløpig på ASA AR1 eller RS6... (Venter litt på tilbudet fra Sharif i neste klubb avis). 16 tom uten senk ser jo helt ok ut, men om det er verdt å kjøpe hjul til 6-8000 kr i 16 tom kan jo diskuteres. 17 tom med 225/45 17 er nok så lavprofil som er vits å ha uten senking, men er vel kompromisset mellom komfort og utseende. 18 tom med 225/40 18 krever nok 30mm senking, men da blir til gjengjeld resultatet mye grommere enn 17 tommerne. Det er fortsatt mye komfort igjen i bilen med 40 profil og 30mm senk, men spørs jo hva man er vant til. Prisforskjellen mellom hjul i 16, 17 og 18 tom, er vel såpass marginal at jeg ville kosta på fjærer i tillegg slik at bilen blir skikkelig kul og ikke bare halvkul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 22, 2006 Heisann! Jeg kjører selv med 30mm senk og 18" på min "familiebil"(Octavia) og det fungerer ypperlig. Merket ikke noe endring på komforten og bilen ser mye sportsligere ut. Så mitt råd til deg er kjøp et sett med ca.30mm senk og 18" så får du et helt annet utseende på bilen uten at det går utover komforten. Er vel og merke stor forskjell på hvilke type fjærer som blir kjøpt,kjører selv med eibach og anbefaler disse på det sterkeste:) Så lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2006 Prisforskjell på pakker på 16, 17 og 18" er jo ikke all verden. Så da får jeg vel kanskje se om det ikke blir 18" og senking. Men er ikke 30mm senking lite på Sharan? Den er jo HØY som et tårn originalt!!! Vil tro 30cm er noe mer i nærheten Nei, får vel begrense dette ettersom det er fruen som stort sett kjører med 3 unger i bilen... Noen som har forslag på felg??? Noen som har forslagt til senkesett??? (det blir nok kun fjærer som blir byttet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2006 Sharan skal egentlig ha 95 i load index. Hvor langt ned i load index kan jeg gå for at dette skal være "trygt"? Vet den ikke blir godkjent med under 95, men jeg tror ikke jeg finner noen dekk/felg pakker med 95 i loadindex. Noen som vet om det er mulig å vise bil (EU kontroll etc.) med piggfrie vinterhjul på sommeren? De jeg har har loadindex 95, så da hadde jeg hatt noe jeg kunne vise bilen med... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 23, 2006 Prisforskjell på pakker på 16, 17 og 18" er jo ikke all verden. Så da får jeg vel kanskje se om det ikke blir 18" og senking. Men er ikke 30mm senking lite på Sharan? Den er jo HØY som et tårn originalt!!! Vil tro 30cm er noe mer i nærheten Nei, får vel begrense dette ettersom det er fruen som stort sett kjører med 3 unger i bilen... Noen som har forslag på felg??? Noen som har forslagt til senkesett??? (det blir nok kun fjærer som blir byttet) Hehe,kanskje 30cm gjør susen ja: smil : Men fra alvor til spøk vil jeg anbefale eibach fjærer. Kjører med disse selv og særdeles fornøyd. Fordelen er at disse er progressive slik at de blir stivere jo mer last du har i bilen som igjen gjør at du slipper subbing ved mye last. Noe jeg vil tro er praktisk på en familiebil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 23, 2006 Sharan skal egentlig ha 95 i load index. Hvor langt ned i load index kan jeg gå for at dette skal være "trygt"? Vet den ikke blir godkjent med under 95, men jeg tror ikke jeg finner noen dekk/felg pakker med 95 i loadindex. Noen som vet om det er mulig å vise bil (EU kontroll etc.) med piggfrie vinterhjul på sommeren? De jeg har har loadindex 95, så da hadde jeg hatt noe jeg kunne vise bilen med... Det burde ikke være noe stort problem å finne både felger og dekk med så høy load index. Både Caravelle T4 og andre store biler som A8, S-klasse etc kjører også på tilsvarende LI, og til disse er utvalget stort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 14, 2006 Sharan skal egentlig ha 95 i load index. Hvor langt ned i load index kan jeg gå for at dette skal være "trygt"? Vet den ikke blir godkjent med under 95, men jeg tror ikke jeg finner noen dekk/felg pakker med 95 i loadindex. Noen som vet om det er mulig å vise bil (EU kontroll etc.) med piggfrie vinterhjul på sommeren? De jeg har har loadindex 95, så da hadde jeg hatt noe jeg kunne vise bilen med... En ting er å få bilen gjennom eu kontroll, men ka sei forsikringsselskapet dersom du forårsaker skade på andre? er det nokon som veit om dei er strenge med slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 14, 2006 Mht. fremtidige EU kontroller ville jeg senket bilen moderat f.eks som nevnt ovenfor og også kjøpt hjul som er lovlige på bilen. I og med det er fruen som bruker bilen blir det verre å "ljuge" litt ved en teknisk utekontroll f.eks og da er det jo greit at ting er i orden. Ved å kjøpe ting som bilen er lovlig med å da også koste på seg å få ført både senk og felger inn i vognkort er slike problemer løst. Forsikringsselskaper er sikkert også mer fornøyd med biler som har lovlige hjul etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 15, 2006 (Venter litt på tilbudet fra Sharif i neste klubb avis). Hva slags tilbud er det?? Et som kommer til våren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...