Bytte drivledd på 86modell 80Q

Anbefalte innlegg

Har en 85/86modell Audi 80 Quattro som har et noe gåent drivledd. Knepper og lager stygge lyder når jeg legger over rattet mye.

Det som er litt spesiellt på denne er at det er ABS på bilen noe som gjør alt litt vanskeligere.

ABS kransen sitter på leddet etter det forrige eier sa. Å det er ikke å få kjøpt drivledd til denne bilen med ferdig abs krans på montert.

Noen som har vært borti gammle biler med ABS og kanskje har noe gode tips ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et kjapt søk viser at ytre drivledd med abs-rotor har delenr 853 498 099A og brukes av Audi 80Q 83-87 samt Audi Coupe Q 85-88. Den fåes altså orginalt om ikke annet.

I tillegg kommer det opp 06-20261 Drivledd ytre, med ABS til 3084,- på mekonomen.no.

Så vil ikke tro det skal være umulig å skaffe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et kjapt søk viser at ytre drivledd med abs-rotor har delenr 853 498 099A og brukes av Audi 80Q 83-87 samt Audi Coupe Q 85-88. Den fåes altså orginalt om ikke annet.

I tillegg kommer det opp 06-20261 Drivledd ytre, med ABS til 3084,- på mekonomen.no.

Så vil ikke tro det skal være umulig å skaffe :)

 

Fytti grisen 3084kr for et jævla drivledd, det er jo galskap.

Et drivledd uten ABS-krans koster vel ikke 1000lappen engang.

Fikk høre at denne kransen sitter presset på, vil det si at den kan presses av og settes på et "vanlig" drivledd ?

Regner med at det til 3lapper på mekonomen er det billigste, vil sikkert bli 5lapper om jeg hører på pris på orginalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fytti grisen 3084kr for et jævla drivledd, det er jo galskap.

Et drivledd uten ABS-krans koster vel ikke 1000lappen engang.

Fikk høre at denne kransen sitter presset på, vil det si at den kan presses av og settes på et "vanlig" drivledd ?

Regner med at det til 3lapper på mekonomen er det billigste, vil sikkert bli 5lapper om jeg hører på pris på orginalt.

 

Hehe, galskap er veldig beskrivende ja. Du dobler jo verdien til bilen ved å bytte det ;) Drivleddet uten ABS kosta en tusing mindre, men det er vel ikke akkurat billig det heller.

Kranset sitter presset på ja, men jeg tror ikke du klarer å få den av hel. Om kransen evt passer på et drivledd uten ABS aner jeg ikke, men vet av erfaring at slike løsninger som oftest kun fungerer teoretisk : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.