#1 Skrevet Februar 22, 2006 I går kveld da jeg skulle ut å kjøre virket det som om bilen (audi a4 1.8t 95mod) plutselig hadde bestemt seg for å gå på 3 sylindere. gikk som et dass og ristet noe dyrisk på lavt turtall ved pådrag. Sjekket tennplugger og de virket litt slitt så kjøpte nye i dag. Da jeg kom hjem i dag skiftet jeg tennplugger, men gikk likevel ujevnt. koblet av en sylinder om gangen og startet bilen, og fant ut at sylinder nr 2 ikke tente. Skiftet så om på tennlugghettene/coilene til sylinder 1 og 2 (skiftet bare hettene på ledingene), men var fremdeles sylinder 2 som ikke tente. Så er ikke hettene. Hva kan det da være? Ledningene går vel direkte til til hjernen i og med at d er en coil på hver sylinder, så kan bare en ledning ryke? Om ikke er d noe i selve sylinderen? Noen som har vært borti dette før el kjenner til noen svakheter med a4 på dette punktet? Alle forslag mottas med takk!! andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 22, 2006 I går kveld da jeg skulle ut å kjøre virket det som om bilen (audi a4 1.8t 95mod) plutselig hadde bestemt seg for å gå på 3 sylindere. gikk som et dass og ristet noe dyrisk på lavt turtall ved pådrag. Sjekket tennplugger og de virket litt slitt så kjøpte nye i dag. Da jeg kom hjem i dag skiftet jeg tennplugger, men gikk likevel ujevnt. koblet av en sylinder om gangen og startet bilen, og fant ut at sylinder nr 2 ikke tente. Skiftet så om på tennlugghettene/coilene til sylinder 1 og 2 (skiftet bare hettene på ledingene), men var fremdeles sylinder 2 som ikke tente. Så er ikke hettene. Hva kan det da være? Ledningene går vel direkte til til hjernen i og med at d er en coil på hver sylinder, så kan bare en ledning ryke? Om ikke er d noe i selve sylinderen? Noen som har vært borti dette før el kjenner til noen svakheter med a4 på dette punktet? Alle forslag mottas med takk!! andreas Har vel vært en del problem med coiler som ryker på 1.8t Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2006 Men på denne modellen sitter det vel en coil på hver sylinder gjør d ikkje? er det ikkje det som er den "boksen" oppå tennplugghetten? Og i og med at eg skiftet om på den hetten/boksen som står på sylinder 1 og den på sylinder 2 og 2ern fremdeles ikkje tente kan d være det då? Glemte forresten å si at det ikkje e gnist/strøm i tennplugghetten på sylinder 2 uansett!!! og då må d vel være noe med kabelen som går til hjernen vel? Har ikkje målt med multimeter om d er noe strømtilførsel der i d hele tatt, men burde vel gjøre d... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 22, 2006 Men på denne modellen sitter det vel en coil på hver sylinder gjør d ikkje? er det ikkje det som er den "boksen" oppå tennplugghetten? Og i og med at eg skiftet om på den hetten/boksen som står på sylinder 1 og den på sylinder 2 og 2ern fremdeles ikkje tente kan d være det då? Glemte forresten å si at det ikkje e gnist/strøm i tennplugghetten på sylinder 2 uansett!!! og då må d vel være noe med kabelen som går til hjernen vel? Har ikkje målt med multimeter om d er noe strømtilførsel der i d hele tatt, men burde vel gjøre d... Oppå luftfilterboksen din sitter det en liten sak ca 5 cm lang skrudd fast med to små skruer. Denne saken er en tenningsmodul og har kontakt på hver side. Er rimelig sikker på at det er den som er defekt. Den kalles tenningsmodul/sluttrinn og styrer signalet ned til coilene og pluggene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2006 Det er nok garrantert tenningsmodulen ja, har vært borti 3 stk. 1,8t bare de siste mnd. som har hatt dette problemet med tenningsmodulen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 23, 2006 Oki!! Regner med d er den lille flate som sitter rett under dekselet over luftfilterboksen... Men møller bergen skulle ha 3400,- for den!! Er d vanlig pris...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 23, 2006 3276 kroner hos Hamax auto på Hønefoss 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 24, 2006 De jeg vet om som har hatt dette problemet har kjøpt ny på mekonomen til +/- 800kr. funker fint den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 11, 2008 hadde same problemet på min bil oxo.. bare der forsvant først en så 2 så 3 selyndere som den ikke ville svive på.. det var hjernen til bilen som hadde tat kvelden.. odsen for det er vel ganske liten.. men jeg traff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...