Coilrekke S4 2,2 tq ...HJELP

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gjort det store.Har byttet to coiler, og byttet alle ledninger i coilrekken.

Har da klart å rote til rekkefølgen:o Så nå er jeg fortvilet og desperat!(forlang gjerne penger ... men ikke sex :o )

 

Er det noen som kan hjelpe med en forståelig koblingsjema/tegning på hvor hver enkelt ledning fra coilrekken skal ... til hvilken kontakt ledningene skal til.

10 leninger skal altså til 4 kontakter som kobles i rekke på torpedoveggen.

 

Kan du hjelpe, send e-post til p-hanne@online.no

 

Link mottas på PM.

 

Tusen takk for hjelpen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt utålmodig ... vet at det er noen her inne som "sitter på" kunnskaper og info. Vet og at det er litt arbeid med å finne

fram i sjemaveldet.Er fortsatt desperat ... lommeboken er åpen for bestikkelser. 500,- til den som har løsningen.

 

Hjelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte en epost med utdrag av kobl.skjema over coilene, kan hende det hjelper deg litt iallefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte en epost med utdrag av kobl.skjema over coilene, kan hende det hjelper deg litt iallefall

 

Jonus hjalp meg pr tlf ... loddetinnet spruter nå! Tror dette går den rette veien! Skal se på sjemaet du har sendt. Tusen takk uansett!: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg lei av coiler, ledninger og loddetinn.

 

I dag startet S4, men gikk på 4 sylindre. Håpte på at litt rusing (2-3000rpm) skulle hjelpe den siste sylinderen i gang. Plutselig hører jeg noen relèer klikke(3 -4 kjappe klikk) - deretter døde motoren ut.

Sjekket alle pluggene, mener jeg fant riktig plugg uten gnist (våt plugg). Tok av batteriet`s plussledning for å nullstille, og byttet coil på denne våte pluggen og forsøkte å starte bilen igjen. Motoren starter ikke.

 

Kan jeg ha ødelagt et eller flere relè? Kan de to modulene som gir signaler til coilene blitt ødelagt pga feilkobling?

 

Takker for svar!:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok ødelagt tenningsmodulene dine, fort gjort, men de skal egentlig ikke gå pga feilkobling da. Er noe rart der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden du hørte var ikke sikringer som ble "svidd av"?

Her er en enkel funksjonssjekk av POS (utgangssteget):

http://forums.audiworld.com/a4/msgs/1594531.phtml

Nå er den fra gamle A4'n med 4 kanaler mens UrS4'n har 3 kanaler pr. enhet.

Her er oversikt over POS til UrS4:

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm

 

Hvis det viser seg at begge POS enhetene er gåene, bør du vurdere å bygge om til 1,8T sin løsning med coil integrert med POS.

http://www.s-cars.org/postnuke/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=191

Kjøper man delene fra statene koster hele ombyggingen mindre enn EN POS gjør hos Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok ødelagt tenningsmodulene dine, fort gjort, men de skal egentlig ikke gå pga feilkobling da. Er noe rart der

 

Jeg har koblet riktig etter at jeg snakket med Junus. Men modulene kan ha gått tidligere da jeg eksprimenterte litt ... to ledninger var koblet feil :o

 

Noen som har tanker om hjernen ... kan den kortslutte pga koblingsfeil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden du hørte var ikke sikringer som ble "svidd av"?

Her er en enkel funksjonssjekk av POS (utgangssteget):

http://forums.audiworld.com/a4/msgs/1594531.phtml

Nå er den fra gamle A4'n med 4 kanaler mens UrS4'n har 3 kanaler pr. enhet.

Her er oversikt over POS til UrS4:

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm

 

Hvis det viser seg at begge POS enhetene er gåene, bør du vurdere å bygge om til 1,8T sin løsning med coil integrert med POS.

http://www.s-cars.org/postnuke/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=191

Kjøper man delene fra statene koster hele ombyggingen mindre enn EN POS gjør hos Møller.

 

Har sjekket sinkringene ... alle er hele.

 

Er kjent med denne coilombyggingen ... har vurdert den, men "det enkleste er ofte det beste"? Ikke det at denne ombyggingen er så vanskelig, men jeg vet ikke hvordan den fungerer når man tar ut + 500hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coilene til 1.8T er kjappere, og levere mere strøm (spenning) til pluggene enn de til 2.2T.

Har du sjekka sikringen til coil-rekka da? Det skal være en 5A sikring et eller annet sted på ledningen, mellom hjernen og tenningsmodulene dine. Ryker den, så blir det helt dødt! Dessuten så er jo en 5A sikring ganske billig, hvis det er prisen du er bekymra over... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ha gått én kanal på en POS, se litt rundt på sjmautotechnik.com, så finner du en beskrivelse for å bytte om for å finne en ledig 'fungerende' kanal. Mener også at Charlie Smith på s-lista har laget en write-up for å sette inn sikringer mellom POS'en og coilene, slik at disse ikke ryker ved coil break-down. Er mulig å megge coilene for å se om de 'lekker', og bruke en lampe (=litt belastning) for å teste at alle POS-kanalene virker. (kobles i stedet for coilen, og deretter i parallell med coilen hvis den virker!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heldig i dag. Kjøpte hjerne og modulene(POS) på et huggeri i Malvik. Byttet modulene og da går bilen som ei klokke.

Så med vinterhjul og tørr asfalt ... litt gass, tøtsjet clutsjen ...slapp lett på tredjegiret gitt ... gutter blir aldri voksne :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for all hjelp og støtte!:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.