Anbefalte innlegg

hey, jeg har en polo 6n2 2001 modell, hva må jeg gjøre for at motoren skal fungere bedre når jeg fjerner cat? jeg tror da at lambda sitter på denne, hvertfall teorien min, lurer på hva jeg må gjøre for at ikke den skal fjuske da den vil gjøre dette hvis jeg fjerner den!

må jeg kjøpe "ren" cat med montering til lambda? vil det fungere bra?

 

hilsen meg! :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som kan hjelpe en stakkars polo-sjel? :P

 

en kamerat foreslo å lage et hull eller lign og sveise den fast??? vil dette faktisk fungere? noen andre råd helst!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sveise fast lambda? Da kan du like greit kjøre uten.

 

Du må nok få fatt i en mutter som passer til gjengene, og deretter sveise inn denne i et rør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt usiker på hva du egentlig spør om her, men hvis du skal fjerne kat'n helt og erstatte med rør og lurer på hva du skal gjøre med lambda'n så er det jo bare å kjøpe en mutter med samme gjenger som på lambda'n som du sveiser på erstatningsrøret. Ble en lang setning dette hehe....håper du forsto hva jeg mente.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda takk for svar! må heller vurdere dette du :D får du ikke kjøpt ren race cat med lambda feste mutter på, altså med ren mener jeg REN? til rimelig pris vel og merke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor så mye trøbbel for kanskje 1-2 hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor så mye trøbbel for kanskje 1-2 hk?

 

lyden blir vel betraktelig bedre med fri eksos istedet for å gå gjennom cat vel..? :D de hestene tror jeg ikke jeg merker hvertfall :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får grei bromme-lyd hvis du fjerner potta bak og hiver på ei anna effektpotte. også om katta sitter på. Dette har e gjort på andre biler med hell. katalysatoren tar ikke absolutt all lyd..... langt ifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lyden blir vel betraktelig bedre med fri eksos istedet for å gå gjennom cat vel..? :D de hestene tror jeg ikke jeg merker hvertfall :P

 

Min erfaring er at man ikke får noe høyere eller penere lyd med tom katalysator eller et erstatningsrør, tvert imot.!! Har gjort dette selv og fikk en stygg metallresonans, som jeg absolutt skulle vært foruten. Nå skal det sies at jeg har 2.5" effektanlegg og en Audi 80, men regner med at lyden vil oppføre seg på samme måte i din bil.

Finn heller en større bakpotte, så vil lyden bli pen og ikke altfor høy...: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmmm joda mulig det, har faktisk de største pottene bak du noensinne har sett på en polo :P en oval på hver side, og erstattet mellompotte med rør, så lyd blir det, men er ute etter mer trimmet lyd liksom, e vel kansje den litt metalliske lyden du tenker på dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Spør du meg så kommer lyden av mye ork rett og slett av at man faktisk har en motor med, nettopp, mye ork...... Jeg har sett og hørt mang en Polo 2F med 55HK og nå Polo 6N med 60HK med gruppe A-eksos, og hva skal man si: Det er bra med lyd, men høres det bra ut?

 

Sistnevnte kalles "Fusseltuning" i opphavslandet til bilene våre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmmm joda mulig det, har faktisk de største pottene bak du noensinne har sett på en polo :P en oval på hver side, og erstattet mellompotte med rør, så lyd blir det, men er ute etter mer trimmet lyd liksom, e vel kansje den litt metalliske lyden du tenker på dette!

 

Hvis du vil ha trimmet lyd så er det jo bare å trimme!: rolleyes Det har jeg!:nana:

Men for å være ærlig synes jeg det lignet mer på frieksos enn trimmet motor. En mulighet er jo å erstatte kat med en liten effektpotte.

Regner med at du har åpent luftfilter...!? Det er vel det som gir råest lyd i forhold til økonomi og arbeidstid...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda men kan man alltid gjøre ting så lett da? har et monsterfilter ja :D der alt begynte :P så kom styling og eksosen etterpå :P savner nesten litt "gamle dager" da jeg tok nedi over alt :( jeg måtte heve den for å få plass til felgene.. var LAV! men cup wings forsvant fort etter et lite uhell med en dam inni bildet :P

 

hmm denne saken va vanskelig å bestemme seg for, men hvis jeg må stresse en del med saken, og bare får 1-2 hk ekstra så vet jeg ikke om jeg gidder legge ut peng på saken..

050303_202725222222.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir vel også litt problemer når du skal ha bilen på EU godkjenning uten katalysator el?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.