Anbefalte innlegg

Har en 97 mod. Audi A4 b5 Turbo.

Når bilen er kald, og jeg starter den, kommer det en rar lyd, noe ala en pipelyd eller noe?: eek : Det er bare når bilen er kald, og når det har blitt litt temperatur i motoren, går det over igjen.

 

Noen som kan ha noe peiling i det hele tatt? Vet det er dårlig forklart : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være så mangt dette. En råtjans ... jeg tror det er bensinpumpen.

 

Om du har klimaanlegg kan det og være en spjelmotor ... men kontroller bensinpumpen. Vaskelig når man ikke vet hvordan ulyden er.

 

Lykke til med lokalisering av lyden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen har klimaanlegg kan det hende det er vifta til klimaen. Prøv å skru av klima og start bilen da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for forslag :)

 

Det kan virke som om at det kan være vifta til klimaen.. Lyden er ikke der når jeg skrur av klima anlegget før jeg starter bilen.. Men hva er galt, noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig at det rett og slett er dynamoremen din. Smør den med noe klebelig og se om lyden forsvinner. Ofte at reimen har blitt litt for slakk og da spinner den på hjulet.

-lykke til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VIFTE TIL KLIMA.

Jeg hadde denne lyden i den forrige Passaten.

Det er rett og slett lageret i vifta (bak radiatoren) som holder på å ta kvelden.

Jeg skiftet hele vifta.

 

 

Per Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.