Hjelp - Kjøleproblem i S2 ABY

Anbefalte innlegg

Nå har jeg stått flere kvelder å prøvd å fått lufta systemet på s2'n, men uten hell da jeg hørte at det var luft i varmeregistret som kunne forårsake problemet mitt.

Merket det når det ble kaldt ute så virket ikke varmen på AC'n ei heller vanelig lufteanlegg i bilen min. Nå har jeg pelt ut og bytta vannpumpe, thermostat, regreim osv og tatt stor servicen, men bilen blir fortsatt FA*N ikke varm.

Det rare er at vifta går konstant, helt fra start til stopp på kjerra.

Og, det rare er at varmen kommer såfort jeg får turtallet over 3000rpm, og da kommer den slik den skal, men når bilen står på tomgang eller kjører under 3000 så funker det ikke igjen.

Den slangen til varmeregistret er selvfølgelig ødelagt i lufteventilen på toppen hvor slangen går inn i torpedoveggen til varmeregistret. Tok drillen og lagde et hull der den skruknotten skulle sitte og stappet i en 6mm låsebolt med o-ring selv til slutt, men det hjalp lite gitt.

Det hele virker som bilen får masse ekstra luft i kjølesystemet og at den ikke vil sirkulere. Men det rare er jo at over 3000 så sirkulerer den for da må jo thermostaten åpne seg og gi sirkulasjon slik at varmlufta kommer!!

 

uff. noen som har noe peil i det heletatt?

Kan jeg ha en sprekt topp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

 

Kjedelig da....

 

Jeg hadde akkurat det samme problemet på denne bilen i fjord vinter.. jeg også byttet begge vannpumpene , tenostaten og radiatoren....uten noen forskjell

Til slutt hadde jeg bilen på møller hvor de trykksjekket anlegget og luftet det for meg , da ble den helt perfekt igjen , så jeg tror ikke du har noen sprekt topp , bare masse luft i anlegget og som da sperrer for registeret på lave turtall (lite trykk) men når turtallet øker , øker også trykket og den klarer da å presse inn varmt vann i registeret...

De sa også at det var dette som var grunnen til at kjølevifta gikk konstant ???? men den kjøpte jeg ikke helt da.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

 

Kjedelig da....

 

Jeg hadde akkurat det samme problemet på denne bilen i fjord vinter.. jeg også byttet begge vannpumpene , tenostaten og radiatoren....uten noen forskjell

Til slutt hadde jeg bilen på møller hvor de trykksjekket anlegget og luftet det for meg , da ble den helt perfekt igjen , så jeg tror ikke du har noen sprekt topp , bare masse luft i anlegget og som da sperrer for registeret på lave turtall (lite trykk) men når turtallet øker , øker også trykket og den klarer da å presse inn varmt vann i registeret...

De sa også at det var dette som var grunnen til at kjølevifta gikk konstant ???? men den kjøpte jeg ikke helt da.....

 

ok, da må jeg få kjørt det i trykk! Got it.

Kom noe enormt med luft ut av varmeregistret når jeg prøvde igår kveld, så at det er luft der er det vel liten tvil om.

jeg får prøve litt til å se om jeg får det til på egenhånd.

Men har vifta alltid gått konstant når du hadde den også Jan Tore?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei , den gikk ikke konstant hele tiden , men når klimaen står å går så skal vifta også gå konstant, så prøv å slå av klima....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke sikket det funker på audi men, på bmw så må man gjekke bilen opp i fronten,

 

det er jo noe og prøve i alle fall. ellers veit jeg at folk har kjørt den en tur på litt humpete vei og litt høyt turtall, og fått fikset problemet(ikke noe jeg anbefaler alså) men veit folk har fått det til da.

 

lykke til da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.