#1 Skrevet Februar 23, 2006 Hallo, lurte på om det er noen som kunne hjulpet meg med MANGE problemer med S4 min. Det som skjer er at bilen kutter på ca 4-5000 rpm, slipper jeg gassen et par sekunder kommer den igjen og jeg klarer 1000 rpm til før det kutter igjen. I tilegg små fusker den når jeg trår forsiktig på ved vanlig kjøring og når bilen er varm hender det at den kan være vanskelig å starte, spesielt når den står i nedoverbakke. Speedometeretsluttet plutselig å virke, kjøre computeren viser bare null på L/100 km, Gjennomsnitssfart står på konstant på en og ant liter bensin som er brukt står på null. Lang liste dette her ser dere. Dette er blitt sjekket: Plugger, LLM, Lekkasjer foran og etter turbo, Lamda, RPM sensor, magnetventil(N75), Bensintrykk/bensinpumpe, turboen og bensinfilter. Har søkt på forumet å funnet mange med lignende problemer men det er ingen så har skrevet et utbedret svar på hva problemene var.Bilen er en 93 mod aan. Mvh Cato, Kvinesdal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2006 Først må du ta fra hverandre og rense (ikke sandpapir) alle kontaktene INNE i instrumentene, mange tråder om dette her. I tillegg kan det være dårlige loddinger spess. på spenningsregulatoren. (vanskelige å se uten lupe, lodd forsiktig over alle mistenkelige punkter for å være sikker.) Les ut evt. feilmeldinger vha. troubleshooting-instruksjonene på http://www.sjmautotechnik.com og jobb litt derfra. Tipper en evt. elektrisk feil er enten i form av lang tid med fukt i ECU (bak teppet på passasjersiden) eller dårlig jording diverse steder, særlig i bakkant av motoren og på a-stolpen på førersiden. (Se etter irr.) Småfusking på 'flatmark' kan komme av gåen lambdasensor, se ovenstående webadresse for test selv om vag-com sier at den er OK, og vanskelig start med varm motor er ofte begynnende feil på cam-sensoren i forkant av motoren. Noen finner ganske enkelt at pluggen har smuldret opp.. Lykke til, og hold oss oppdatert!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...