S4 Motor/elektrisk problem.

Anbefalte innlegg

:) Hallo, lurte på om det er noen som kunne hjulpet meg med MANGE problemer

med S4 min. Det som skjer er at bilen kutter på ca 4-5000 rpm, slipper jeg gassen et par sekunder kommer den igjen og jeg klarer 1000 rpm til før det kutter igjen. I tilegg små fusker den når jeg trår forsiktig på ved vanlig kjøring og når bilen er varm hender det at den kan være vanskelig å starte, spesielt når den står i nedoverbakke.

Speedometeretsluttet plutselig å virke, kjøre computeren viser bare null på L/100 km, Gjennomsnitssfart står på konstant på en og ant liter bensin som er brukt står på null. : klø :

 

Lang liste dette her ser dere.

 

Dette er blitt sjekket: Plugger, LLM, Lekkasjer foran og etter turbo, Lamda, RPM sensor, magnetventil(N75), Bensintrykk/bensinpumpe, turboen og bensinfilter.

Har søkt på forumet å funnet mange med lignende problemer men det er ingen så har skrevet et utbedret svar på hva problemene var.Bilen er en 93 mod aan.

 

Mvh Cato, Kvinesdal

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først må du ta fra hverandre og rense (ikke sandpapir) alle kontaktene INNE i instrumentene, mange tråder om dette her. I tillegg kan det være dårlige loddinger spess. på spenningsregulatoren. (vanskelige å se uten lupe, lodd forsiktig over alle mistenkelige punkter for å være sikker.)

Les ut evt. feilmeldinger vha. troubleshooting-instruksjonene på http://www.sjmautotechnik.com og jobb litt derfra.

Tipper en evt. elektrisk feil er enten i form av lang tid med fukt i ECU (bak teppet på passasjersiden) eller dårlig jording diverse steder, særlig i bakkant av motoren og på a-stolpen på førersiden. (Se etter irr.)

 

Småfusking på 'flatmark' kan komme av gåen lambdasensor, se ovenstående webadresse for test selv om vag-com sier at den er OK, og vanskelig start med varm motor er ofte begynnende feil på cam-sensoren i forkant av motoren. Noen finner ganske enkelt at pluggen har smuldret opp..

 

Lykke til, og hold oss oppdatert!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.