Hjelp til baklys (baklysrampe)

Anbefalte innlegg

Jeg har en Sharan der det har vært vann i den ene siden på baklysrampa (se venstre side ved tåkelys/ryggelys). Jeg har hatt den av og tettet denne, så det kommer ikke vann inn nå, men i lampa har crommen forsvunnet noe som fører til at lampa ser matt ut i bunnen. Se bilde:

main_143723218443fcf35be78a4.jpg

Jeg har tenkt på forskjellige måter å "fikse" dette på:

1 - Prøve å cromme opp innmaten (noe jeg tror blir vanskelig da jeg har tettet lampa GODT med silikon).

2 - Prøve å få tak i ny lampe

a) Bytte til ny lykt (kun den som har hatt vann i) - Noe som jeg tror fører til at de andre lampene ser gamle og matte ut

b) Bytte til brukt lykt (kun den som har hatt vann i) - Hvor kan jeg få tak i dette? Også mulig at dette fører til at de andre ser "anderledes" ut.

c) Bytte alle lampene til brukte lamper - Også kanskje mulig å få tak i de nye lampene fra 2005 mod?

3 - Prøve å sote baklysrampa (har ikke lyst til å sote de "vanlige" baklysene) - Men man vil kanksje allikevel se at denne lampa er mattere?

a) Med sotespray - Noen med erfaringer?

b) Med sotefilm - Noen med erfaringer? - Er jo enkelt??? å fjerne ved f.eks EU- kontroll

4 - Kjøpe "styling" lamper - Noe jeg ikke har sett noe sted...

 

Andre forslag?

 

Tenker at det kan se noe slik ut hvis jeg går for valg 3 (photoshop bilde :rolleye: )

bak fjernet merker og sotet baklysrampe.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:bump:

 

Ingen hjelp å få??? : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo skjekke på eBay.de, du finner sikkert nyere brukte lykter der.

 

 

Per Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump...

 

Noen som har noen flere tips? Kan selvfølgelig få kjøpt noen bedre brukte på E-bay, men kunne også tenke meg å få en "egen" look...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde en primera en gang, dær var ene lampen mattere enn de andre, da jeg sotet alle lampene ble det litt bedre, men det vistes fremdeles at den var mattere enn de andre, hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd og fått tak i faceliftlampene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

b) Bytte til brukt lykt (kun den som har hatt vann i) - Hvor kan jeg få tak i dette? Også mulig at dette fører til at de andre ser "anderledes" ut.

 

Bilomsetningen her i Arendal har nylig hogd en 2001-modell Sharan, mulig de har denne lykta stående på bakluka på lageret enda. Jeg så bakluka der på Onsdag, men jeg husker ikke om lampene sto på den fremdeles. Gi dem en ring over påske på tlf 370 59 180.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.