Foringer i travers, motor og girkassefester S2

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet det står en del på forumet fra før, men jeg mangler spesifike svar og forslag!

 

Dette gjelder sommerbilen min, Audi S2 Coupe 1992 mod, ca 450 HK:

 

Så da spør jeg: Er det noen som har laget foringer i forskjellig materiale eller som har boltet fast traversen rett i karrosseriet og noen som har laget motor og girkassefester i forskjellige materiale som har noen brukererfaringer eller forslag og komme med?

 

Har planer om hardeste powerflex i bærearmene, kanskje feste fremre travers rett i karrosseriet evnt lage gir og motorfester ved hjelp av dreide ishockeypucker! Eller bare dreie ut motorfester i vanlig stål og bolte det fast....

Skal jo bli en gatebil som skal kjennes litt røff ut, men kanskje greit å ha litt vibrasjonsdemping?

 

Håper på så mange innspill som mulig!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nettopp kjøpt med motor/gearkasse og diff fester. kjøpte fra cowart(tools kjeden). ser ut til å tåle en god del, samt mye stivere en org. Må litt modding til for å bruke disse, men det blir allikevel mere bolt on enn pucker;) selv om det er en del som bruker pucker og.

 

betalte 1400 for hele pakka, som vel er samme prisen som på 1 org motorfeste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har powerflex i bærarmene og skal montere alu foringer i traversene både foran og bak om ikke kort tid.

 

034motorsport kommer om noen uker ut med stive fester både til motor/girkasse og bakdiff. (Enda stivere enn de som idag ligger ute på sidene deres) De har også alu foringene til traversen til ok pris. Hvis ikke jeg husker helt feil lå motorfestene på ca 100 usd og girkasse/bakdiff på ca 80 usd.

 

Jeg kommer nok til å gå for et sånt sett utover sommeren/høsten, sammen med noen skikkelige topplager m/uniballs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har polyforing i bakre diff feste, og alu i alle travers festene.. ikke noe problem med vibrasjoner osv der, men vær klar over at du kommer til å få en god del mer quattroklunk med det oppsettet, for den forplanter seg rett i ryggen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempefint med tilbakemeldinger!

 

Er det flere der ute som har brukererfaringer ang motor og girkassefester, vennligst gi lyd fra dere. : vinke :

 

Kanskje denne tråden kan bli en oppsamling av erfaringer fra forskjellige oppsett slik at man har alt dette samlet på ett sted!

Dermed blir det lettere for folk og finne løsninger som passer til forskjellig bruk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, hadde vært kjekt med en slik tråd.

 

poster her et bilde av dem jeg kjøpte, disse krever jo litt modding for å få dem til å passe, jeg bare tok de dem hadde på lager, om jeg hadde tatt meg tid til å leite litt i kataloger hadde det sikkert vært mulig å finne noen som passer enda bedre, men litt modding blir det vel uansett.

grunnen til at jeg velger stivere fester er b.l.a for å kunne droppe fremre motor feste. (frigjør endel plass)

demperlite.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er kvitteringa, om noen vil leite etter samme type, festene virker ganske stive, så tipper de vil fungere bra

skann.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hjemmesnekra foringer i alt uten om motor og gir på min. Beinhard plast med en stål type som ikke skal slite på plasten som gjennomføring. Funker som bare det. Eneste minuse er quattro klunken. Dette er dreid opp av forige eier av bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.