Fjerne rust! trenger litt hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal fjerne litt overflaterust som har dukket opp på kanalene på bilen etter jeg rev av de orginale sideskjørta.

Det jeg tenkte å gjøre var å bruke en drilll eller dremel med en stålbørste på og slipe vekk rusten. Vet ikke om dette er å anbefale så si ifra hvis dere mener jeg skal gjøre noe annet.

Også må jeg selvfølgelig smøre på et stoff slik av rusten ikke kommer tilbake. Hva anbefaler dere at jeg bruker til dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har tilgang på litt trykkluft vil jeg anbefale å kjøpe en punktsandblåser til 250 kroner og bruke den. I lakk-kretser kalles stålbørste å polere rust..

Og etterpå legger du på en grunning til metall og deretter litt lakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt svar. Da kjøper jeg meg en punktsandblåser fra biltema i dag :)

Når det gjelder grunning. Er det er spesielt stoff som anbefales her? er på kanalen så bør jo være noe som holder. Ser at biltema har et bredt utvalg, men er usikker på hva jeg skal velge.

En liten ting til. Hvilken kornstørrelse bør jeg bruke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan kjøpe mye bra på biltema, men styr unna maling og lakk derfra det suger. kjøp det der du kjøper billakk.

Det er hos Multilakk på sandnes der har vi medlemer god rabatt

Kornstørrelsen er samme f. om du ikke vil kjøpe en hel sekk så kjør utom solastranden å ta med litt. eller kom innom meg å få et par kg så har du i årevis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville pusset av rusten med "stålbørste"-skive på vinkelsliperen for så etterpå å kjøpt meg noe som kalles "mastic" og herder. Dette er et slags flytende metall som er den beste måten å sikre seg for at rustet ikke dukker opp igjen. Smør tykt på med mastic!

-lykke til:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke ha for store korn, da jammer blåsepistolen seg, det har jeg testet.

Jeg har hatt god erfaring med noe gult 2-komponent, men det tror jeg ikke er offentlig tilgjengelig på mindre enn 5 litersspann...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.