Anbefalte innlegg

Har en passat 02 mod som tenneren/ ballasten har tatt kvelden. Er det noe garanti på den?Burde holde lenger, det er jo ikke akkurat en slitedel. Bilen ha gått 110000km Hvor lenge skal en slik vare? Hvor kan jeg evt få tak i en billig slik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror dette er en slitedel jeg! så den dekkes vel ikke av garantien, men kan være at jeg er feilopplyst!

 

ny koster den iallefall smør på flesk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en passat 02 mod som tenneren/ ballasten har tatt kvelden. Er det noe garanti på den?Burde holde lenger, det er jo ikke akkurat en slitedel. Bilen ha gått 110000km Hvor lenge skal en slik vare? Hvor kan jeg evt få tak i en billig slik?

 

fatter har en 03 mod mondeo, der røyk først pæra den bytta de på garanti og så røyk balasten etter litt den dekket de også.. men dette ver jo i slutten av 05 så er jo litt nyere, men ville ikke gitt meg på at dette bør være en garantisak, disse bør jo egentlig holde bilen ut mener jeg, men om de gjør det er jo en annen sak. lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med "tenner/ballast"? Tenneren sitter jo i sokkelen av pæra, og ballasten er den som mater dette med 20-30K Volt. Er begge røket?

 

Ballasten mener jeg skal holde lenge. Jeg vet om flere 1995 modell S6 biler som går med xenon og ingen av de har byttet ballaster. Tennerne er det mer slitasje i, og disse byttes derfor sammen med pæra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er tenneren, innbilte meg at ballast var det samme etter å forespurt meg med noen som selger uorginalt. De feilsøkte på Oluf erikson bil i sverige og de sa det var tenneren i og med at det var strøm helt frem.Fikk delenr der også 3B7941641. Skiftet pærer i sommer så nå synes jeg de xenon lampene har kostet sitt:( Den har tent 4-5 ganger etter at den slukket men nå ser det ikke ut som den vil noe mer.

3b7941641.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen ekspert på D2 xenonsystemet, men det du har avbildet der er da vitterlig en ballast?

 

Sitter ikke tenneren i sokkelen på pæra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen ekspert på D2 xenonsystemet, men det du har avbildet der er da vitterlig en ballast?

 

Sitter ikke tenneren i sokkelen på pæra?

 

Pæresokkelen på D2 er bare en kontakt. Tenneren er inkludert i ballastenheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, ser nå at det er D1S og R jeg husker dette fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, fekk akkurat det samme problemet med min s4. Trudde først det var pæra, men det var det nok ikkje.

Ny slik boks til min bil kosta i allefall 3500kr på møller: gråter :

 

Helsing Ingvar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne kan du bestille rett fra Hellanor. Prislisten deres oppgir 2020,- +mva. Men vi har vel 20% rabatt på Hellanor, og da er prisen tilbake på 2020 igjen :)

 

Hellanor AS

 

20% rabatt

 

Gjelder Hellanors utsalgsteder i Oslo (Skytta), Fredrikstad, Kongsvinger, Elverum, Lillehammer, Stavanger, Haugesund, Bergen, Ålesund, Trondheim, Bodø og Narvik[/Quote]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært hos møller, garantien varte til 100000km og bilen min har sevfølgelig gått 116000km.. Men fy for en pris de skulle ha der 3400.-kr. på hellanor koster den samme 1750.- med rabatter. Ikke mye lure på da:) Er det noen som vet hvor den sitter og hvordan på passaten? 02mod? Har skiftet pærene selv og da måtte jeg demontere frontfanger og hele lykta osv. Håpet jeg skulle slippe det???!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var det eg fann på etka'en, korleis dette blir i forhold til fangeren og lykta vet eg ikkje.

 

 

Helsing Ingvar

Untitled-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.