HJELP! sentrallåsen låses opp av seg selv etter låsing (A4)

Anbefalte innlegg

La merke til at når jeg trykket på knappen til alarmen (defa) så låste bilen seg som normalt, men den låser seg opp igjen av seg selv rett etter... Snakk om et sekund så låser den seg opp igjen.. Har hatt opp alle dører og smelt igjen, men ikke noe bedre.. har også prøvd å låst med nøkkel i døra men samme skjer... Har garasje så bilen står inne, men er jo litt dritt hvis jeg skal ut da... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du har fått en vakumlekasje ett eller annet sted. Mulig den lekker i koblingene ved pumpa. Har iallefall vært borti det før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg også vært borti med A4 før. Både det du beskriver der og at den kan låse seg av seg selv med nøklene i tenninga. Og at viss jeg åpna døra fremme på venstre sia så slo cd spilleren seg av. Er det vakum styrt? Fant vertfall aldri ut av problemet jeg :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spretter alle låsene opp igjen? eller bare førerdøra? Har ikke vært borti dette på audi noe særlig, men på volvo er det ofte samme symtomene. Da er det bare å skifte låsekasse®

 

 

Er på alle... Alarmen blir stående på men dørene låses opp.. Har snakket litt med Bent Owe her nå og skal sjekke over slangene til vakum/trykk i morra og se om jeg finner noe lekasjer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut litt.... Vet ikke om det kan være noe lekasje siden pumpa da vil gå hele tiden..?

 

Har hatt ut den låsemekanismen til bakluka da denne gikk litt tregt.. Skal ut å montere den nå.. Men jeg forsket litt med den slangen jeg tok av fra den bak samtidig som jeg låste opp og igjen..

 

Når jeg holder den tett, så stopper pumpa rett etter bilen har låst seg og det er jo normalt, men den låser seg opp etter et sekund...

Holder jeg fingeren vekk sånn at slangen står oppe går pumpa hele tiden til jeg tetter igjen.... Kan det være noe elektrisk problem? Er det noe i framdøra som kan være med på å styre dette? Hadde av dørtrekket her i uka...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er feilen funnet tror jeg... Var borte hos en kamerat som jobber på møller og var baki og nappet ut pluggene som gikk inn på pumpa og satt dem på igjen.. Mulig det var noe dårlig kontakt der... Men kommer sikkert igjen da... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter en mikrobryter i alle låsene som har nøkkel.

Ikke et ukjent fenomen at det kan komme fukt i disse og irre og gi mange artige opplevelser. Skjer ofte i bakluka på avantene.

Forsøk å koble de fra hvis problemet kommer igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.