"Smårykking" ved køkjøring på 1.8 t tip

Anbefalte innlegg

Jeg har en -02 Passat 1.8 T tip med følgende "problem". Ved køkjøring holder jeg bilen i ro med bremsen, girkasse står i "D". Når jeg skal sette bilen rolig i gang, "rykker" bilen til litt i det jeg gir forsiktig gass. Turtallet går litt opp, så ned før det "normaliserer" seg. Det er marginelt men irriterende ved saktegående køkjøring. Hvis jeg har en mer normal aks fra stillestående merkes ingenting, det er heller ikke noe unormalt å merke ellers ved bilen. Møller har tatt feilsøk og fant en hel del feilkoder. Luftmassemåleren ble skiftet i dag, feilmeldingene forsvant men bilens oppførsel er den samme. Mekanikeren tror kanskje elektronikken styrer gass-spjeldet for å forhindre at turtallet skal bli for lavt ved igangsetting, men i-og-med at bilen har automat skal jo ikke det være noen fare. De hadde ikke en tilsv. bil inne som vi kan sammenligne med heller, noen der ute som har vært borti noe lignende ? Takknemlig for svar !

 

Øystein:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.