Hvilket innpress på 7x15" felger for å få de lengst mulig ut i hjulbuene ?

Anbefalte innlegg

Hvilket innpress bør jeg velge for å kunne få 7x15" felger lengst ut i hjulbuene på Golf 2 med G60 breddere ?

Bør være mulig å senke en del uten å subbe. Gateslicks i 205/50-15 som skal sitte på.

Et 0 ?

Et 15 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7x15 ET-10 bygger like mye som 9x16 ET15 som passer ganske bra under G60 plasten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket innpress bør jeg velge for å kunne få 7x15" felger lengst ut i hjulbuene på Golf 2 med G60 breddere ?

Bør være mulig å senke en del uten å subbe. Gateslicks i 205/50-15 som skal sitte på.

Et 0 ?

Et 15 ?

205/50 15 er jo ganske stort på Golf 2, så spørs om ikke det subber når du spacer ut felgen til ET10 e.l., men prøv og se...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så burde kanskje isåfall valgt 7x15" ET 15, og isåfall se hvordan det blir før evt. å ha spacet ut så vidt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så burde kanskje isåfall valgt 7x15" ET 15, og isåfall se hvordan det blir før evt. å ha spacet ut så vidt ?

Mine bbs rs felger 15x7" med ET 25 kom iallefall 10 mm innafor orginalbua bak uten plastik. Kan alltids prøve å sette på en feelg foran å måle hvordan det blir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, hvordan tror dere 8x15 med ET 15 blir med 205/50-15 gateslicks på Golf 2 med G60 bredding da ? har voldtatte hjulbuer, så det er ikke det største problemet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet er jo hvor langt ut du vil, og når du skriver du vil lengst mulig ut så er ET15 på 8" felg ikke helt ut. 9x16 ET15 bygger 12,5 mm lenger ut enn 8x15 ET15 og 9x16 går greit under G60 plasten når en har "voldtatte" hjulbuer ;)

Men på andre sida dersom du ikke absolutt skal heeeeelt ut, så vil nok 8x15 ET15 bli veldig bra, ikke minst med tanke på at du kjører ballongdim på dekka : vinke :

På "tredje sida" forstår jeg ikke helt hvorfor du vil ha de lengst mulig ut når du kjøper gateslicks! Regner med du kjøper de dekka for å få best mulig veigrep og da blir det vell litt feil å ha hjula lengst mulig ut da dette ikke nødvendigivs er ideelt med tanke på kjøreegenskaper :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører 7x15 på dekkene nå, og synes ikke det er no særs. 8x15 vil vel også bli bedre på dekkene uten at det blir kjempestrekk, og da vil det vel ikke gå så mye utover kjøreegenskapene ? Og vil jo prøve å få litt look samtidig..

Tror 8x15 med 205/50-15 ET 15 vil bli greit både kjøremessig og utseendemessig ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han vil vel ha de et stykke ut for å være sikker på at ballongdekka går klar av fjærbeina. I så fall vil 8X15 være mest egna. Da vil du få tilnærmet rette dekksider, noe som er ideelt mht. plass mellom hjul/fjærbein. ET 20 eller ET 15 bør være et bra mål for å få hjula passe ut i hjulåpningen, samtidig som at man har tilstrekkelig klaring mellom dekk/felg og fjærbein.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da går jeg isåfall for det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket dekkmerke skal du bruke?

Kanskje verdt å nevene at Yokohama anbefaler 6,5-15 på sine 205/50-15 gateslicks, men 5,5-8 er ok

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør kanskje gå for 7x15" istedet da?

Hvilket innpress bør jeg velge da for å få felgene litt ut, så det ser litt bra ut også ? Et 0 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør kanskje gå for 7x15" istedet da?

Hvilket innpress bør jeg velge da for å få felgene litt ut, så det ser litt bra ut også ? Et 0 ?

Nå må du jo huske på at gateslicks er laget for å sitte godt, ikke se pent ut. Du får nok best egenskaper med ET 25-38

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey..Trodde kanskje ikke ET hadde så fryktelig mye å si på kjøreegenskapene så lenge det ikke ble så veldig strekk på dekkene..Men da har jeg lært no nytt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare slenger meg på med ett raskt spørsmål. 8x15 på en golf II uten plastikkbreddere. vil Et15 passe bra der og med mindre valsing av skjermene, eller vil det subbe ved senking? Skal senke bilen med coilovers.

mvh

Henrik Haugen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.