Dekk til bilen min...max grip, min. cost!

Anbefalte innlegg

noen forslag til gode sommerdekk? Dim. 225/45 x 17...

tenker på bridgestone re040. Er det å ta i, eller kan jeg nøye meg med billigere utgaver...vurderer også Michelin??

bilen gjør godt over 200. Ikke ofte jeg får kjørt i de hastighetene her i norge, men vil ha bilen der den skal være...på veien!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På et sånt spørsmål så kan man vel få veldig mange forskjellige meninger... Jeg kjøpte et sett Kumho Ecsta spt i fjor sommer og var veldig fornøyd med både feste(mye), støy(lite) og sporing (mindre enn fuldaene jeg hadde før).

http://www.tirerack.com/tires/tests/testResultsModel.jsp?tireMake=Kumho&tireModel=ECSTA+SPT

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Kumho&tireModel=ECSTA+SPT

Ellers så er det vel som med alt annet her i livet, man får det man betaler for :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har veldig god erfaring med falken espia... Har de i 215/45-17 på audien nå og er det beste dekket jeg har kjørt på hittil...

Og det var jo såklart sommerdekk du skulle ha... :rolleye:

Har toyo på min kjøpt hos sharif, og de virker bra dem.. Kostet vel rundt 900 pr stk og er i 205/40-17

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har veldig god erfaring med falken espia... Har de i 215/45-17 på audien nå og er det beste dekket jeg har kjørt på hittil...

Og det var jo såklart sommerdekk du skulle ha... :rolleye:

Har toyo på min kjøpt hos sharif, og de virker bra dem.. Kostet vel rundt 900 pr stk og er i 205/40-17

Toyo funker bra de....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...mange valg. Godt det er noen dager til sommer`n, så jeg får litt tid på meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med samme dim. på passaten min. Kjøpte general euro 2000 sammen med felgene i fjor.Fungerer meget bra synes jeg , men har ikke noe erfaring

med dekk i den dim. fra før.Dem støyer/sporer mindre enn di Falkendekka jeg kjørte med før som var i org. dimensjon.Ser ut til å holde bra .

Jeg kunne velge mellom Falken og general da jeg handla , men ble annbefalt general dekka av butikken .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte Nangkang dekk i fjor (235/40/18) og jeg mener selv om dette er et såkalt billigdekk at det kan måle seg med de fleste!! Lite støy og godt grip! Har ikke brukt dekka på bane, så om de egner seg til det vet jeg ikke. Kan også nevne at det er forholdsvis stiv dekkside så du slipper den berømte svømminga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt flere forskjellige typer billige lavprofildekk, og når det gjelder grep på tørr vei syns jeg egentlig alle har vært like gode. Merker jeg da har erfaring med er Ventus (fra Hankook), Regal (er ikke det mel? : klø : ) og Federal. Våtgrepet er selvfølelig en annen historie, men de eneste dekkene jeg syntes var virkelig dårlige ved vannplaningsegenskaper var Federal-dekkene.

Jeg hadde også noen dekk av merke Typhoon, som ble flate når jeg parkerte på asfalt (ikke mistet lufta, men flate i banen). Jeg klaget på dem og fikk bytte til Regal, etter 5 dager. Derfor kan jeg ikke si noe om grep eller våtegenskaper på disse.

Kan nevne en liten morsomhet også. Salgsargumentet til den gamle gubben (faren til butikk-innehaveren) som solgte meg de koreanske Federal-dekka var "Jeg husker faren min hadde Federal på lastebilen sin på 30-tallet, så de er av bra kvalitet!" : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...så dekkene bør ha godt grep i regnet, men samtidig vil jeg jo ha dekk som tåler å kjøre varmt. Ringte til Gummiservice og hørte hva de tok for dekk i den dimmen og da anbefalte han Michelin framfor Bridgestone RE040, men prisen var jo stiv da...7900 for fire dekk. Tror kanskje jeg skal holde meg unna merke dekk hvis kvaliteten på de andre er vel så bra. Og prisen er halvparten, eller i hvert fall betydelig billigere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med Toyo Proxes, 225/40-18 på coupe'n min i fjor. Hadde ingen uventa opplevelser med dekka, satt godt på veien, og kosta ikke all verden. betalte vel 9200 for felger og dekk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Toyo Proxes T1-R i 225/45-17 på sommerhjula mine, kjøpte de nye i fjor. 1000kr/stk hos Sharif, listepris ca 1750kr/stk.

Kan vel med andre ord nesten regnes som billigdekk.. :) De har hvertfall helt utrolige våt-egenskaper. Syns kanskje de var litt uforutsigbare på tørt føre, men det kan vel like gjerne være sjåføren... : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gsd 3. Supert grep, bedre slitestyrke enn konkurrentene, og de er jo ganske billige når det er kampanje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.