Kjørte i rævva på en annen bil - deler, tips?

Anbefalte innlegg

H/&%¤%(/&! Har sittet i vinter og sett på flere tråder med tittelen; "så var det min tur da", o.l. Nå ser det ut til at det er min tur : bråk :

 

Kjørte gjennom byen i dag, ca 5 min etter det var NM i snøfall. Bilen foran stoppet for en fotgjenger, men det hadde visst ikke Audi'en min tenkt : dum :

Det endte selvsagt med at jeg sklei inn i ræva på han foran. Han hadde krok, så der var det ingen synlige skader. Foreløpig er det kun min bil som fikk skader...

 

Det værste er panseret som ble bøyd ned litt i forkant, og man kan se flere småbulker over grillen. Ene tåkelyset ramlet av og ble knust, og alle plastriller i nedkanten av fronten ramlet av. Flere fester på ene hovedlykta ble også knekt. Håper disse kan limes.

 

 

Det er sikkert vanskelig å gi svar på, men hvor mye kan jeg forvente meg å måtte ut med for å fikse panseret? Nedkanten av grillen ble trykt litt inn, slik at det ble en liten "knekk" litt over grillen. Jeg rev den litt tilbake, men det ble selvsagt ikke som før.

 

Tåkelyset har jeg ikke kikket så mye på enda., men jeg håper det er tilstrekkelig å skifte glass. Plastdelene er det forhåpentligvis "bare" å sette på igjen...

 

 

 

 

Hater at slikt skal skje! Har kjørt skadefritt siden jeg fikk lappen for over 4 år siden! GRRRR : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får i hvert fall nytt panser på Veng for 2400,-

 

Panser på høgger er kanskje ikke det enkleste å finne i hvert fall, men ser på bruktbildeler.com at det ligger fire stykk ut.

Blandt annet ett nytt i Mosjøen, og ett med to bulker på Lillehammer..

 

Lykke til med rettinga :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så at NBS har et brukt til ca 12-1300. Dette var svart, og det er også bilen min, så om jeg er heldig er det bare plug 'n play. Men det kan jo også være at det ikke er all verdens jobb å fikse det heller, for en som har litt peiling.

 

Festet til tåkelykta var rimelig knekt, så jeg frykter jeg må kjøpe hele lykta. Disse er ikke akkurat gratis! NBS Skulle ha over 1400 for ei komplett lykt. Jeg får vel høre på et bilopphuggeri hva de evt skal ha. Om de har noe da...

 

Den største plastdelen som jeg mistet var bare å klipse på igjen, så det var positivt. Man ser ikke skaden på bilen nå, bortsett fra at den mangler et tåkelys. Panseret ser egentlig heller ikke såååå jævlig ut. Men når man vet at det ikke er bra, irriterer man seg over det HELE tiden. Det værste er at jeg ikke kommer til å få tid til å få dette 100% med det første. Menmen... Det skal uansett ordnes!

 

 

Hell i uhellet er at forrige eier monterte en hjemmelaget netting-grill (stygg som fy!) Denne har jeg lenge skulle erstattet med en original, men har ikke hatt tid. Den hadde nok blitt ødelagt i sammenstøtet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske fra at jeg byttet tåkelysglasset sjøl at det er glass og feste i ett, og resten sitter bak. Kostet ikke allverden på Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske fra at jeg byttet tåkelysglasset sjøl at det er glass og feste i ett, og resten sitter bak. Kostet ikke allverden på Møller.

 

Oioi! Håper du har rett! Da må jeg ta meg en tur opp dit!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.