Anbefalte innlegg

Jeg har lest masse hvissvass om det er toppfartsperre på Rs2 eller ikke

Her fant jeg noe på nettet som sier at det er og at den kan fjernes.

Noen her som har prøvd???

Det er nok bare og fjerne en joringsledning 38 på motronic j220

som jeg antar og være hjernen som ligger i bilen,bak venstre side.

 

 

 

 

 

 

 

yes, top speed is limited to 163 mph (if I remember correctly rev limiter is at 6500rpm in top gear, whereas it is 7100 or 7200 rpm in all other gears). It is very easy to remove the limiter, although the Audi service manual says that "you must not remove the limiter"

 

 

 

Coding variants of Motronic control unit - J220

 

The control unit identification and the coding are displayed when the fault is interrogated.

 

The coding is performed through the wiring loom.

 

Only coding 4 is permissable.

 

CODING 4:

Road speed limited to 270 km/h.

Contact38 of Motromic control unit is permanently connected to earth.

If coding 1 is displayed for the control unit identification, service cable connection between contact 38 and earth.

 

IMPORTANT!

If the earth connection is removed, the road speed limit is cancelled. It is not permitted to perform such a modification.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe. Fin info for RS2 eiere. Stygg sak for idioter som kjører så fort på vei i Norge. Men er jo kult å vite at man har mulighet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 hadde vel ikke den vanlige 250 km sperra som andre tyske biler. Mener den var oppgitt til 262el 263 i toppfart.

 

Den jeg hadde, var det ikke turtallsperre på , og den gjorde 180 på 3.gir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg vet ikke om sperren min er fjernet, men i det tyske vogkorte står det at 270 er topp fart på min : rock : hehehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som jeg antar og være hjernen som ligger i bilen,bak venstre side.

 

Sorry Rune.. to feil.

 

For det første er det ikke sperre på RS2'en din.. for det andre ligger ikke hjernen bak i bilen på venstre side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som som har koblingssjema på rs2.Bare for og finne ut hva contact 38 på motronicen går til.

Jeg ønsker og avlive denne myte en gang for alltid.

Har funnet tester av bilen når den var ny der står det at den er fartssperra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første er det ikke sperre på RS2'en din..

 

Joda, Rs2 har toppfartssperre på 262 km/t den.. dette var begrensningen som var satt på dekkene som var godkjent med bilen, Dunlop SP 8000 er det sagt..

 

Det som er litt merkelig er i all annen dokumentasjon og litteratur så er det oppgitt at Rs2 er sperret til 262 km/t..

 

I Erwin, hvor det står hvordan man kan fjerne hastighetssperra, står det 270 km/t..

 

Et annet spørsmål er vel om bilen går så fort egentlig.... :)

Jeg har ihvertfall ingen planer om å teste.

 

Se utdrag fra Erwin..

toppfart1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for avslørende info.Jeg har heller ikke noen planer om og teste på norske veier hvertfall.

Hvor fant du dette dokument?

Jeg forstår ikke helt alt som står der om hvordan det skal gjøres.Må jeg på møller og koble til diagnoseapparat?

 

 

Og forresten blææææææææææ:nana: til dere som har påstått noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for det andre ligger ikke hjernen bak i bilen på venstre side.

 

Nei, den ligger vel framme under gulvteppe på passasjer siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, Rs2 har toppfartssperre på 262 km/t den.. dette var begrensningen som var satt på dekkene som var godkjent med bilen, Dunlop SP 8000 er det sagt..

 

Det som er litt merkelig er i all annen dokumentasjon og litteratur så er det oppgitt at Rs2 er sperret til 262 km/t..

 

I Erwin, hvor det står hvordan man kan fjerne hastighetssperra, står det 270 km/t..

 

Et annet spørsmål er vel om bilen går så fort egentlig.... :)

Jeg har ihvertfall ingen planer om å teste.

 

Se utdrag fra Erwin..

 

 

Hadde vel litt over 240 med min på vinterdekk, enda var det mer og hente! Bare å gi gass... ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg hadde RS2 min testet jeg den en gang.

 

Hadde 250 på 5 gir, giret opp i 6 gir og

ga litt gass, og da fortsatte den bare å

dra på.:fy: slapp da opp.

 

Så at de gjør 270 tror jeg helt sikkert.

 

MEN ! det er da ikke toppfarten som er

rått med disse bilene. Aksen da mann,

AKSEN !!!:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vel litt over 240 med min på vinterdekk, enda var det mer og hente! Bare å gi gass... ;-)
Ser det står "billøs for tiden " på profilen din Hans Jørgen:) Solgt??? Eller ble du tatt i 240 så de tok både lapp og bil:) Håper ikke det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det står "billøs for tiden " på profilen din Hans Jørgen:) Solgt??? Eller ble du tatt i 240 så de tok både lapp og bil:) Håper ikke det....

 

 

Hehe,hadde det bare vært så vel,så kunne jeg ihvertfall gått ut i garagen og polert og starta bilen i ny og ne,.....

 

Neida,bilen er solgt den gitt.. :-( gikk fort,fikk mail av en her på tirsdag forrige uke,fredag henta han bilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,hadde det bare vært så vel,så kunne jeg ihvertfall gått ut i garagen og polert og starta bilen i ny og ne,.....

 

Neida,bilen er solgt den gitt.. :-( gikk fort,fikk mail av en her på tirsdag forrige uke,fredag henta han bilen...

Ja ja..han fikk seg en fin bil han. Nå kjører han rundt og gliser med full tømming i ny og ne,viser den fram til kompisene sine,vasker den,ser på den og egentlig sitter med den deilige følelsen av å ha kjøpt noe rått.Akkuratt som du-og jeg, hadde da vi fikk rs2:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.