#1 Skrevet Februar 26, 2006 Vurderer å skifte rådelager. Har lest en del om det på forumet her men det er en ting jeg framdeles ikke forstår. Finnes råde lager i forskjelige størelser ? Har slitasje nivå på motoren noe betydning. ? Det er snak om en 8v 4'er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 26, 2006 Vurderer å skifte rådelager. Har lest en del om det på forumet her men det er en ting jeg framdeles ikke forstår. Finnes råde lager i forskjelige størelser ? Har slitasje nivå på motoren noe betydning. ? Det er snak om en 8v 4'er Får lagere i overdim ja,det brukes dersom veiva er så slitt den må slipes ned i sporene til rådelagerene.Da må jo lageret være tilsvarende mye tykkere som veiva er slipt ned med om du skjønner hva jeg mener. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 26, 2006 Får lagere i overdim ja,det brukes dersom veiva er så slitt den må slipes ned i sporene til rådelagerene.Da må jo lageret være tilsvarende mye tykkere som veiva er slipt ned med om du skjønner hva jeg mener. Forstår. Det betyr med andre ord at jeg kan bruke standard lager så lenge veiva er org/ikke overhalt. Hvor for jeg kjøpt rådelager til en ok pris forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 26, 2006 Rådelager kjøper du billig og best på møller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 26, 2006 Rådelager kjøper du billig og best på møller.. Javel?? jeg kjøpte de på krogslund og fikk kolbenschmidt (samme som orginaldeler) og betalte mindre.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 26, 2006 Hva slags priser er det vi snakker om her?? På http://www.quattro.se koster lagrene kr.117,- sek for paret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 26, 2006 Hva slags priser er det vi snakker om her?? På http://www.quattro.se koster lagrene kr.117,- sek for paret. mener det var 500 kr for alle 8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 26, 2006 Det var da ingen upris:) Må også råde boltene byttes? Det er vel strekk-bolter ? Dyrt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 26, 2006 Det var da ingen upris:) Må også råde boltene byttes? Det er vel strekk-bolter ? Dyrt? kjøpte mine på motorteknikk i oslo.... husker ikke prisen i farta men billigere enn merkeforhandler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 26, 2006 Motordeler kjøper jeg hos REKO AS i Ski, de importerer de kjente merkene og leverer til flere av de store motorverkstedene. Brukbare priser, og alltid langt billigere enn orginalt. Når du først åpner motoren står du lett overfor valgets kval: hvor mange flere deler skal du skifte når du først er i gang. Er rådene modne for bytte er kanskje bærelagrene også det ? Hva med stempelringer ? Er sylinderene så slitte at de må borres ? Kanskje ventilstyringer skulle vært skiftet, inkludert slipe ventilseter, osv........... Før du starter arbeidet, finn ut hvilken grense du vil sette på pris og arbeid, og finn ut hva alternativet er (kjøpe annen brukt motor). Når du først har åpnet motoren og står der, og det ser værre ut en antatt, er det greit å ha reflektert litt på forhånd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 16, 2007 Motordeler kjøper jeg hos REKO AS i Ski, de importerer de kjente merkene og leverer til flere av de store motorverkstedene. Brukbare priser, og alltid langt billigere enn orginalt.Når du først åpner motoren står du lett overfor valgets kval: hvor mange flere deler skal du skifte når du først er i gang. Er rådene modne for bytte er kanskje bærelagrene også det ? Hva med stempelringer ? Er sylinderene så slitte at de må borres ? Kanskje ventilstyringer skulle vært skiftet, inkludert slipe ventilseter, osv........... Før du starter arbeidet, finn ut hvilken grense du vil sette på pris og arbeid, og finn ut hva alternativet er (kjøpe annen brukt motor). Når du først har åpnet motoren og står der, og det ser værre ut en antatt, er det greit å ha reflektert litt på forhånd. Er det stor jobb å byte rådelager? Min g60 har passert endel over 200k nå, så har lyst til å få bytta rådelager, mange som anbefaler dette etter ca 200k. Er det noe annet jeg burde bytte i tillegg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 16, 2007 Er det stor jobb å byte rådelager? Min g60 har passert endel over 200k nå, så har lyst til å få bytta rådelager, mange som anbefaler dette etter ca 200k. Er det noe annet jeg burde bytte i tillegg? Klarer fint å ta de fra undersiden ved kun å ta av bunnpanne/oljepumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 16, 2007 Så da er det ikke store jobben nei, tror jeg setter den på verksted jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 15, 2007 Hvor anbefaler folk å kjøpe rådelager til G60, motoren skal trimmes, anbefales orginaldeler eller fra en eller annen trimmingsleverandør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 15, 2007 er vel noe som heter sputter...? mener det er det jeg har på 5ern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...