Anbefalte innlegg

Vurderer å skifte rådelager. Har lest en del om det på forumet her men det er en ting jeg framdeles ikke forstår. Finnes råde lager i forskjelige størelser ? Har slitasje nivå på motoren noe betydning. ? : klø :

 

Det er snak om en 8v 4'er

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å skifte rådelager. Har lest en del om det på forumet her men det er en ting jeg framdeles ikke forstår. Finnes råde lager i forskjelige størelser ? Har slitasje nivå på motoren noe betydning. ? : klø :

 

Det er snak om en 8v 4'er

Får lagere i overdim ja,det brukes dersom veiva er så slitt den må slipes ned i sporene til rådelagerene.Da må jo lageret være tilsvarende mye tykkere som veiva er slipt ned med om du skjønner hva jeg mener.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får lagere i overdim ja,det brukes dersom veiva er så slitt den må slipes ned i sporene til rådelagerene.Da må jo lageret være tilsvarende mye tykkere som veiva er slipt ned med om du skjønner hva jeg mener.

 

Forstår. Det betyr med andre ord at jeg kan bruke standard lager så lenge veiva er org/ikke overhalt. Hvor for jeg kjøpt rådelager til en ok pris forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rådelager kjøper du billig og best på møller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rådelager kjøper du billig og best på møller..

Javel?? jeg kjøpte de på krogslund og fikk kolbenschmidt (samme som orginaldeler) og betalte mindre....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags priser er det vi snakker om her?? På http://www.quattro.se koster lagrene kr.117,- sek for paret.

mener det var 500 kr for alle 8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da ingen upris:) Må også råde boltene byttes? Det er vel strekk-bolter ? Dyrt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da ingen upris:) Må også råde boltene byttes? Det er vel strekk-bolter ? Dyrt?

kjøpte mine på motorteknikk i oslo.... husker ikke prisen i farta men billigere enn merkeforhandler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motordeler kjøper jeg hos REKO AS i Ski, de importerer de kjente merkene og leverer til flere av de store motorverkstedene. Brukbare priser, og alltid langt billigere enn orginalt.

Når du først åpner motoren står du lett overfor valgets kval: hvor mange flere deler skal du skifte når du først er i gang. Er rådene modne for bytte er kanskje bærelagrene også det ? Hva med stempelringer ? Er sylinderene så slitte at de må borres ? Kanskje ventilstyringer skulle vært skiftet, inkludert slipe ventilseter, osv...........

Før du starter arbeidet, finn ut hvilken grense du vil sette på pris og arbeid, og finn ut hva alternativet er (kjøpe annen brukt motor). Når du først har åpnet motoren og står der, og det ser værre ut en antatt, er det greit å ha reflektert litt på forhånd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motordeler kjøper jeg hos REKO AS i Ski, de importerer de kjente merkene og leverer til flere av de store motorverkstedene. Brukbare priser, og alltid langt billigere enn orginalt.

Når du først åpner motoren står du lett overfor valgets kval: hvor mange flere deler skal du skifte når du først er i gang. Er rådene modne for bytte er kanskje bærelagrene også det ? Hva med stempelringer ? Er sylinderene så slitte at de må borres ? Kanskje ventilstyringer skulle vært skiftet, inkludert slipe ventilseter, osv...........

Før du starter arbeidet, finn ut hvilken grense du vil sette på pris og arbeid, og finn ut hva alternativet er (kjøpe annen brukt motor). Når du først har åpnet motoren og står der, og det ser værre ut en antatt, er det greit å ha reflektert litt på forhånd.

 

Er det stor jobb å byte rådelager? Min g60 har passert endel over 200k nå, så har lyst til å få bytta rådelager, mange som anbefaler dette etter ca 200k. Er det noe annet jeg burde bytte i tillegg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det stor jobb å byte rådelager? Min g60 har passert endel over 200k nå, så har lyst til å få bytta rådelager, mange som anbefaler dette etter ca 200k. Er det noe annet jeg burde bytte i tillegg?

 

Klarer fint å ta de fra undersiden ved kun å ta av bunnpanne/oljepumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er det ikke store jobben nei, tror jeg setter den på verksted jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor anbefaler folk å kjøpe rådelager til G60, motoren skal trimmes, anbefales orginaldeler eller fra en eller annen trimmingsleverandør?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel noe som heter sputter...? mener det er det jeg har på 5ern.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.