Anbefalte innlegg

Synes at A4'en (1,8TQ '02) sender litt mye røyksignal for tiden. Ryker ikke så mye når det kjøres, men hvis en stopper som f.eks i lyskryss så kommer det ganske mye hvit røyk. Flere som har kommentert det nå.

Er det normalt at det ryker litt av disse bilene? Hvis ikke, kan det være den brømte luftmassemåleren som har det morsomt? Eventuelt kan det være andre ting?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres mer ut som sliten turbo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjaaa. eller lekasje i toppakning.

Hvit røyk= Vann eller kondens i eksosen.

Blå røyk= Olje som forbrennes.

Svart røyk= Mye uforbrent bensin/høy co.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjaaa. eller lekasje i toppakning.

Hvit røyk= Vann eller kondens i eksosen.

Blå røyk= Olje som forbrennes.

Svart røyk= Mye uforbrent bensin/høy co.

Det er hverken blå eller svart røyk. Den er hvit. Tviler på sliten turbo også, da jeg hadde det på S4'en en gang i tiden og det var mye tettere røyk og denne bilen har bare gått 60 000km.

Var ute og kjørte litt tidligere i dag og la ikke merke til at det røyk da. Det ryker helst når det er fuktig vær og hvis jeg kjører inn i et parkeringsanlegg. Det er mulig at hele årsaken er en kombinasjon av klima og at det er eksosrør på hver side på denne bilen, slik at det ser ut som det ryker mer enn på en "vanlig" bil. Er bare litt ekstra oppmerksom for tiden, da garantien på bilen snart går ut og det verste jeg vet er feil som oppstår "dagen etter" at garantien gikk ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hverken blå eller svart røyk. Den er hvit. Tviler på sliten turbo også, da jeg hadde det på S4'en en gang i tiden og det var mye tettere røyk og denne bilen har bare gått 60 000km.

Var ute og kjørte litt tidligere i dag og la ikke merke til at det røyk da. Det ryker helst når det er fuktig vær og hvis jeg kjører inn i et parkeringsanlegg. Det er mulig at hele årsaken er en kombinasjon av klima og at det er eksosrør på hver side på denne bilen, slik at det ser ut som det ryker mer enn på en "vanlig" bil. Er bare litt ekstra oppmerksom for tiden, da garantien på bilen snart går ut og det verste jeg vet er feil som oppstår "dagen etter" at garantien gikk ut.

Var det kaldt ute når kameratene kommenterte dette da?

Har jo vært 15 blå her jeg bor, å da kommer det mye kondens/damp/hvit røyk ut av eksosen på bilen min i hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også merket at det noen dager kommer hvit eksos som lukter helt jævlig, men det er ikke hver gang jeg kjører, og som regel så gir det seg etter en stund.. utrolig kjipt siden jeg nylig har kjøpt bilen. Merka ikke noe til dette når jeg henta den, første gang jeg oppdaga det var det skikkelig kaldt ute så jeg tenkte det kanskje var dårlig forbrenning pg.a temp?

Kjenner en audi mekker, og han ba meg holde øye med kjøleveska.

Kommer med oppdatering så fort jeg vet noe mere.. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også merket at det noen dager kommer hvit eksos som lukter helt jævlig, men det er ikke hver gang jeg kjører, og som regel så gir det seg etter en stund.. utrolig kjipt siden jeg nylig har kjøpt bilen. Merka ikke noe til dette når jeg henta den, første gang jeg oppdaga det var det skikkelig kaldt ute så jeg tenkte det kanskje var dårlig forbrenning pg.a temp?

Kjenner en audi mekker, og han ba meg holde øye med kjøleveska.

Kommer med oppdatering så fort jeg vet noe mere.. : bh :

Katalysatoren min lukter også helt jævelig når bilen har blitt kjørt litt varm, sikker på att det ikke er dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så langt har dette kun kommet når motoren er kald.. Samme type motor da, 1,8t som har gått 123.000 og såvidt jeg forstod på den forrige eieren ekstremt godt vedlikeholdt da han selv var en møller mann.. Ingen varsel lamper som blinker og alle temp indikatorer er normale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også en A4 1.8T 2000 mod. Det hender seg også på min bil at det kommer hvit eksos røyk ut, ser det soleklart i speilene. Jeg har da 2 endestusser på ene siden og ikke på begge. Det pleier å komme når det er kaldt og/eller fuktig i luften, Om det er noe problem vet jeg ikke, men får da for all del håpe at det er normalt :tilber:

Bilen har nå gått 135.000 km

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper på kondens i eksosen. Finn en øde strekning og få kjørt litt med tung høyrefot og sjekk om det ryker etterpå. Hvis ikke har du fått rensket ut kondensvannet fra systemet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk skikkelig røyk sky bak meg idag og fikk for meg å se hvor mye bensin forbruket var iflg kjørecomputeren.. 2,5l pr mil i rusletakt gjennom byn.. Ga litt hardt pådrag på gassen så forsvant det helt.. og bensinforbruket ned til normalen.. en stund etter når jeg parkerte spratt bensin snittet opp igjen..

Noen ideer??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At bensin-snittet spretter opp når du står i ro er jo normalt, du står jo som sagt i ro :-) Bensin forbrukes, men ingen mil rulles :-) Men hvorfor det datt når du ga på er jeg clueless til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men selv forbruket ved sakte kjøring varierte noe sinnsykt.. alt fra 0.44 til 1.2 på kjørekomp når jeg kjørte gjennom byen og måtte "stoppe" her og der.. skal følge med på dette og se om det er noe gjennomgående eller noe som kommer og går..

Røyk og "stink" faktoren er jo også veldig periodisk, derfor begynte jeg også å tro at det kunne være dritt i katalysatoren som ble varma opp og dampa ut, men det lille gasspådraget jeg ga tidligere idag skulle jeg ikke tro var nok til å "rense" tuten, virka mer som om noe som styrer bensin flowen fikk seg en dytt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.