Hjelp: Airbaglampe S4 lyser

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bil: Audi S4 2,2t avant - 1994 modell.

 

Har lest gjennom det som er rundt temaet airbag på forumet, samt alt på Nordicaudi.com, men jeg finner ikke noe godt svar enn å kontakte VAG for feilkode avlesning.

 

Følgende problem har jeg:

Jeg tok ut instrumentpanelet for å bytte pærer i instrumentene, samt utetemp måleren. De av dere som har vært ute med instrumentpanelet vet hvordan prosedyren er, men rattet i ytterste posisjon på tilt, utvipping av instrumentpanelet osv. Da jeg endelig hadde fått loddet ny pære i ute temp måleren og byttet de lamper som var døde så monterte jeg instrumentpanelet. For å ta en frydens sjekk at alle lamper lyste, så oppdaget jeg desverre at det ble et lys for mye i dashen, nemlig airbaglampen. Tidligere har den lyst i noen sekunder ved oppstart for så å forsvinne. Nå blinker den en stund før den lyser konstant.

 

Har noen opplevd samme problem ved bytting av pærer i instrumentpanelet, eller lignende situasjoner? Hvordan løste dere det? Finnes det en sikring til airbagen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti at lampa har lyst på en C4. Husker ikke hva som var årsaken til at den lyste, men vi kobla på vagcom, fant en feilkode og slettet den. Da ble det bra.

Prøv det først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styringen til Airbag, iallefall på 99 Golf, lagrer brudd. I mitt tilfelle hadde jeg setet ute, og koblet da fra Airbag'en i setet. Det er i grunn ikke noe problem før tenningen slåes på, og styringsenheten oppdager at en airbag mangler. Da settes lyset, og det blir stående.

 

Er vel i grunn slik for å varsle om mulig brudd/ temporært brudd i ledningene til AB.

 

Slettet det med diagnose på Møller i forbindelse med noe annet vi skulle der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rolig nå.. Slapp helt av.. Dette er standard utstyr på alle Audier før '99

Det og at abs lampa lyser. Bare kjør videre du.

Dessuten så løser ikke airbagen seg ut når du kræsjer viss lyset ikke er der heller..

 

Men viss du absolutt vil at det ikke skal lyse så bestilelr du bare time hos møller..

Koster ca 10.000,- å ordne det. Er noen ledninger og noe som må fikses.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Noen som har et billigere forslag...???

 

Ser ut som om jeg må ta en diagnose test for å sjekke dette ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme på min 94 rs2. min feil var nok at jeg av en dum grunn

skrudde på tenninga før alle kabler var satt i speedometer.Jeg burde også

tatt av batteriet.Jeg fikk skrudd av lampa på møller haugesund tok 5min og det var gratis:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg hadde bilen inne hos Mekonomen i dag og airbaglampen var bare å slette i diagnose systemet. Løsningen var med andre ord slik Rune foreslo. Problemet er nå løst og kostet meg ingenting!

 

Takk for forslag og tilbakemeldinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.