Hva kan jeg gjøre for å få grommere lyd i 16v'en min?

Anbefalte innlegg

16v KR med kvasskammer. Skriker villig nok i motor, men vil ha skikkelig dyyyp brumming av eksosen. Syntes det var ok på 8v'en som sto i før (komplett Simons effektanlegg), men da jeg monterte 16v'en ble det liksom ei ekstra potte...og nå er den så stille... Hvilken innvirkning har det på lyden om jeg fjerner den lange tynne potta som ligger ca midt under bilen? Jeg har fått noe rust i den bakre potta, så vurderer å bytte den ut til en med doble 80 eller 90mm utblås. Men det kan også hende jeg beholder den, og bare sveiser på ei plate med nye utblås...blir litt budsjettbygge dette her.

 

Uansett - jeg vil ikke ha noen diskré lyd, jeg vil ha dyp brumming som kan akkompagnere hylet fra kammene!

 

Tips ønskes!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan gjerne bygge om til gruppe H pote (strakt mit rør), men muligheten for at du for et for høyt db i forhold til å kjøre på banne er stor da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel lite banekjøring på meg...men blir det for mye dB til å kjøre på offentlig vei også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innsatsfilter og gjennomhullet filterboks synes jeg gir en grei effekt på lyden. Du kan jo prøve å dele filterboksen og ruse den litt på tomgang, for å få en viss peil på hvordan det blir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er allerede gjort...har borret masse 1" hull i front og på siden av luftfilterboksen (vekk fra motor) og har K&N-innsatsfilter. Motoren lager for så vidt lyd nok...men jeg vil ha fetere lyd av eksosen også! Pose&sekk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på dobble weber m opp luftfilter så for du suge lyd...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på dobble weber m opp luftfilter så for du suge lyd...

 

: smil :

 

Blir nok ikke med det første det nei...men tanken er god. Må bare få gjort noe på eksossiden. Må uansett fikse noen småting, så mulig jeg prøver å få laget et rør som erstatter den midtre potta, og hører hvordan det blir....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil ha mer bråk av eksosen skal du fjerne den nest bakerste potta (altså den før selve bakpotta).

Hadde dette selv før jeg bytta hele eksosen. Vurderer å gjøre det igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den potta som har bøyen over bakakselen er det ikke? Blir noe køståm-greier da...får prøve å få til dette, tror uansett jeg må ned med hele bakakselen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.