Anbefalte innlegg

Jeg har en S4 4.2 stasjonsvogn. Baksete ble montert av verksted på desember. Dette skjedde: Jeg kjørte med en mann i baksetet, tror faktisk at det var første gang at det satt en voksen person i baksetet. Rett før jeg parkerte så kjente vi en rar lukt i bilen, men rett foran oss sto det en bil og ruset så vi trodde det var eksos lukt fra den bilen. Slo av tenning og gikk inn, gikk ut igjen etter 1 minutt for å hente noe som lå i bilen og da kom det fullt av røyk ut av bilen. Fant ut at det kom fra under baksetet. Jeg fikk revet av baksetet og da sto flammene tilværs, i mellomtiden hadde en hentet brannslukningsapparat så jeg fikk slukket det rimelig fort. Hadde FORFERDELIG flaks, hadde jeg gått ut igjen ett minutt senere så hadde hele bilen stått i fyr og flammer.

Så nå driver jeg å lurer på hva som har skjedd. Batteriet som ligger under baksetet har nesten smeltet helt midt oppå det, så det er tydelig at det var kortslutning et sted. Så det jeg lurer på er om verkstedet har montert baksetet feil, eller at det mangler en form for beskyttelse over batteriet. For det som jeg tror har skjedd er at de jernbøylene som er under baksetet rett og slett har kortsluttet batteriet når det satt en voksen mann rett over batteriet. Høres dette sannsynlig ut? Skal det ikke være noe beskyttelse over batteriet? For sånn som det var nå så låg baksetet rett over batteriet uten noen form for beskyttelse. Eller kan det ha vært en feil inne i batteriet som var årsaken. Noen som har noen formening ang dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme skjedde med den gangen eg hadde boble,trodde de hadde kommet litt lengre nå,men men.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det SKAL være beskyttelse over batteriets plusspol, og jeg regner med at det manglet på ditt batteri. Det som kan skje om batteriet er ubeskyttet er at metallstengene i seterammen tar nedi batteriet og kortslutter det, eller at en ledning blir klemt mellom setet og chassi i ett av støttepunktene til setet (som er i metall). Det er ikke første bilen dette har skjedd på, og desverre ikke den siste heller vil jeg tro. Jeg har min andre bil med batteriet under baksetet og er _veldig_ påpasselig med at batteriet er korrekt tildekt og at ingen ledninger kommer i klem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har plast beskyttelse over både + og - jeg på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en S4 4.2 stasjonsvogn. Baksete ble montert av verksted på desember. Dette skjedde: Jeg kjørte med en mann i baksetet, tror faktisk at det var første gang at det satt en voksen person i baksetet. Rett før jeg parkerte så kjente vi en rar lukt i bilen, men rett foran oss sto det en bil og ruset så vi trodde det var eksos lukt fra den bilen. Slo av tenning og gikk inn, gikk ut igjen etter 1 minutt for å hente noe som lå i bilen og da kom det fullt av røyk ut av bilen. Fant ut at det kom fra under baksetet. Jeg fikk revet av baksetet og da sto flammene tilværs, i mellomtiden hadde en hentet brannslukningsapparat så jeg fikk slukket det rimelig fort. Hadde FORFERDELIG flaks, hadde jeg gått ut igjen ett minutt senere så hadde hele bilen stått i fyr og flammer.

Så nå driver jeg å lurer på hva som har skjedd. Batteriet som ligger under baksetet har nesten smeltet helt midt oppå det, så det er tydelig at det var kortslutning et sted. Så det jeg lurer på er om verkstedet har montert baksetet feil, eller at det mangler en form for beskyttelse over batteriet. For det som jeg tror har skjedd er at de jernbøylene som er under baksetet rett og slett har kortsluttet batteriet når det satt en voksen mann rett over batteriet. Høres dette sannsynlig ut? Skal det ikke være noe beskyttelse over batteriet? For sånn som det var nå så låg baksetet rett over batteriet uten noen form for beskyttelse. Eller kan det ha vært en feil inne i batteriet som var årsaken. Noen som har noen formening ang dette?

 

Bilen min skjedde det samme med( audi 100), baksete slo i batteriet og kortslutta det.. tilpasset en gummimatte og festet over batteriet. så gjik det fint:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet det var eit verksted her som skulle montere nytt batteri i en slik bil, de hadde montert et batteri som var bittelitt høyere enn orginal batteriet. da oppstod det også brann, men ikke før det satt folk i baksetet. synes det er litt skummelt at audi velger å montere batteriet under baksetet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet det var eit verksted her som skulle montere nytt batteri i en slik bil, de hadde montert et batteri som var bittelitt høyere enn orginal batteriet. da oppstod det også brann, men ikke før det satt folk i baksetet. synes det er litt skummelt at audi velger å montere batteriet under baksetet.

det samme gjorde en kompis på en gammel passat, bare at det var framme, panseret kortslutta det..det ble visst et hull i batteriet, men han la bare noe gummi over det. Det endte med at bilen brant opp til slutt da...måtte vel ha kortsluttet på et senere tidspunkt av seg selv da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når eg leste detta så måtte eg ta meg ein tur i bilen å skru av setet for å sjekka at + polen var beskytta. Det var den heldigvis. 4 voksne mannfolk skal sitta på med meg i min Audi 100 C4 i måro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.