Bensinpumpa har begynt å bråke (k-jet)

Anbefalte innlegg

Kv motor, har begynt å høre bensinpumpa inne i kupeen de siste dagene. Dårlig tegn? Vet ikke når bensinfilteret ble bytta sist (if ever...), kan det hjelpe å bytte det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tyder på at bensinpumpa er sliten. Byttet både på coupe'en og urquattroen når de bråkte jeg. Kjørte ganske lenge med coupeen, ca 1 år, etter at den begynte. Men på urquattroen måtte jeg bytte ganske med en gang. Jeg vil tro den ikke gir seg over natta, men begynner bilen å nykke når du kjører bør du parkere den og bytte omgående.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på ca 300' km på forrige bilen hørte jeg pumpa, men reagerte ikke noe på det.

 

Før jeg stod på utsiden av Narvesen 300 meter hjemmefra og ikke fikk starta.

 

Var nok ett segment i pumpemotoren som var gåent, og når en har så flaks at pumpa stopper der dette er vil den ikke komme seg igang igjen.

Pappa hadde pumpe på utsiden av tanken på en Opel, og der slo han til pumpa med en skiftenøkkel når den stoppa, og da gikk det igjen. Men etter ett års tid måtte pumpa byttes, da nytta det ikke lenger.

 

Men ikke så lett med pumpe nedi tanken da..fant jeg ut.

 

Pumpa jeg tok ut starta forøvrig når jeg testet den etter å ha tatt den ut.. men da hadde den nok flytta litt på seg til ett segment som virka

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så faktisk dem har begynt å selge bensinpumper på biltema nå,tror de til audi lå på rundt 400 kr..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så faktisk dem har begynt å selge bensinpumper på biltema nå,tror de til audi lå på rundt 400 kr..

: eek : er ikke det vanvittig billig da?

 

På golfen var det ikke noe særlig lyd, men den kvelda når jeg kjørte den tørr. Men de kan vel vare lenge etter de begynner, bare å passe på nok bensin, de liker ikke å gå på luft: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Golf GTI med K-jet er det i 95% av tilfellene løftepumpen i tanken som er sliten. Bytt denne først

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Golf GTI med K-jet er det i 95% av tilfellene løftepumpen i tanken som er sliten. Bytt denne først

 

Og det er nok denne som koster rundt 400 på Biltema....tviiiiler på at hovedpumpa er SÅ billig....: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.