Anbefalte innlegg

Hvor stor turbo står det i en RS2 ????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm... litt vanskelig å forstå hva du mener med hvor stor turbo, men det er en KKK K24/7200 som leverer luft nok til ca. 350hk max. ( i følge Jonus)

I fysisk størrelse er den bare litt større enn en vanlig K24 som du finner i S2/4/6

Forskjellen ser du på bilde, RS2 til høyre;)

rs2vsk24.JPG

rs2vsk242.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken turbo er det som er mest vanlig å bruke ved en oppgradering på RS2?Sikkert et helt hav å velge i,men om noen har erfaringer så del de gjerne.Tenker da på et hakk eller to over standard..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den hørtes jo ikke dum ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er flere turboer inne på den sida også.. Syns det er bra at den kommer med ladetrykk allerede på 2700 rpm, med grenrør og større downpipe vil den vel komme enda tidligere også? :) Har ikkje handla frå den sida sjøl, men andre her i frå klubben har gjort med gode erfaringer så vidt eg har hørt. når rs2 turboen min ryker blir det en slik, eller lignende.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å finne større downpipe til rs2n min,men det ser ut som det må lages..Lenge leve galskapen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Terje du hadde svar på spørsmålet mitt ja : vinke : Takker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detter blir en såkalt hybrid turbo det da? Brukt kkk 26 eksoshuset og resten er fra garret slik at det blir bolt on på kkk flenser på manifolder/grenrør?!

 

Hvordan er denne tuboen i forhold til en rein Garret turbo? ingen forskjell?

 

Hvordan blir det med originale olje/vann tilkoblingene paseer de overrens med det som er på denne Garett hybriden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det hadde vært kjekt og vite:) Og om flere sitter inne med erfaringer om hvilke oppsett som er å anbefale på rs2 så kom med det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GT2871R er en meget bra turbo for 400-450hk .

Jeg har levert en god del av disse til 1.8 og 2l firere .

Det finnes vel knapt en bedre turboe enn dette sett i forhold til effekt og spoolup (unntatt noen HKS turboer , som også er made by Garrett , med bittelitt forskjellige specs og hus) .

Har kun levert med T25 turbinhus , men .63ar versjonen er veldig lik .86ar T25 turbinhuset . Har mest brukt .64ar versjonen da denne har enda raskere spoolup , og likevel klarer 420-430hk . Burde være vesentlig raskere spoolup enn en vanlig RS2 turbo .

Det er nok Garrett hele turboen . Det er nok bare flensene som er forskjellige , så hjulene bør være like .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GT2871R er en meget bra turbo for 400-450hk .

Jeg har levert en god del av disse til 1.8 og 2l firere .

Det finnes vel knapt en bedre turboe enn dette sett i forhold til effekt og spoolup (unntatt noen HKS turboer , som også er made by Garrett , med bittelitt forskjellige specs og hus) .

Har kun levert med T25 turbinhus , men .63ar versjonen er veldig lik .86ar T25 turbinhuset . Har mest brukt .64ar versjonen da denne har enda raskere spoolup , og likevel klarer 420-430hk . Burde være vesentlig raskere spoolup enn en vanlig RS2 turbo .

Det er nok Garrett hele turboen . Det er nok bare flensene som er forskjellige , så hjulene bør være like .

Hva selger du GT2871R for? Og hva mer trenger jeg for å bikke 400 hk-grensen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar ikke inn disse med KKK flenser , da interessen fra Audi folket er VEEELDIG laber......Tar kun inn med T25 flensa hus .64 ar og .86ar intern wastegate .

Bare tenkte å nevne det , fordi endel bruker dem og er veldig fornøyde med dem . Spoolup på GT2871R .64ar er kun ca. 300omdr. tregere enn GT28RS .86ar . Koster ca. 10 lapper , men da leveres de med full porting gjort(ja, som overhodet ikke virker noe positivt , men PENT ser det ut......) .

Du kan sikkert få inn en billigere fra USA hvis du jukser med momsen .

Jeg har blant annet en artikkel med en SR20DET(2l 16v) motor i en drift bil der GT2871R .86ar brukes . De har 350whp på kun 1.2 bar og vanvittig respons , men masse annet er gjort der . Men ikke portet topp og orig. bunndel .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som er forskjell på .63 AR og .82 AR? Siden du sier sist nevte( .82/.86 AR) er 300 rpm raskere spool up.

Og hvordan er det med KKK vann & olje tilkoblingene? er de like på em GT?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje og vann tilkobling er ikke likt som på KKK

034EFI selger turbosett med slanger, men tar seg godt betalt for dette

Ellers selger de flenser, slik at du kan lage slanger selv (for olje)

Liker heller ikke så høyt oljetrykk Garrett turboene, så du trenger en restrictor på oljetilførsel.

 

Jeg lurer mest på levetiden på Garrett turboer i forhold til KKK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som er forskjell på .63 AR og .82 AR? Siden du sier sist nevte( .82/.86 AR) er 300 rpm raskere spool up.

Og hvordan er det med KKK vann & olje tilkoblingene? er de like på em GT?

 

T3 turbin husene har .63 og .82 ar . Disse husene er generelt større enn T25 flensa husene . T25 husene har .63ar og .86ar .

.63ar T3 tilsvarer ca. samme spoolup som .86ar T25 huset .

HKS f.eks (som lager det ypperste av turboer til Japse tunere) bruker nesten kun .64ar husene fordi de gir bedre spoolup og nesten samme topp effekt som .86ar husene . Dette er på turboer med intern wastegate .

Intern wastegate arrangementet på T25 husene er MYE bedre enn det som er på T3 husene (der vanligvis turbin outlet og wastegate outlet krasjer i hverandre , som er dårlig for flow, spoolup og gir mer baktrykk) .

Dette er forsåvidt ikke relevant med femmerne som bruker ekstern wastegate , som uansett er bedre enn intern ( i de fleste tilfeller ,med visse unntak ) .

Vann og olje tilkoblinger er totalt forskjellig på KKK turboer i forhold til Garrett GT BB turboer , men dette er ikke et stort problem . Vi fikk alt ordnet hos Tess (med unntak av olje restriktoren som skal være på oljetilførselen , ca 1mm hull , fordi GT BB turboene skal ha mindre oljetrykk enn glidelager turboene ) .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke så veldig høyt oljetrykk gjennom en turbo uansett vel, der renner det vel nærmest fritt gjennom for å smøre opp lagre o.l

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det ble byttet tema her ja : klø : men eg fikk jo svar på det eg lurte på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og enda mer til! :) hehehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.