Generelt om åpent luftfilter?

Anbefalte innlegg

Noen her som gidder å forklare litt om åpent luftfilter? Har ingen som helst erfaring med det fra før. Prøver å lese meg til endel men har et par nybegynner spørsmål å komme med.

Først og fremst er jo utvalget utrolig stort. Cotton, skumgummi, KN, Greenfilter. Forskjellen på disse 4? Er dette snakk om forskjellige merker eller har de "forskjellige funksjoner" og positive og negative effekter? Og hvilke er tørre og hvilke er våte?

Lurer på å kjøpe filter til vr6'en min (AAA). Vil dette ta knekken på lmm eller går det greit så lenge det er tørt filter? Motoren får vel litt friskere pust, men har det noe særlig effekt sett bort ifra lyd og utseende? Positive konta negative effekter?

Noen som har anbefalinger om hva som passer best på min motor?

Også har vi Powerfilter...annet produkt eller bare annet merke igjen?

 

Nybegynnerspørsmål, i know...men alle må da begynne et sted. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det tar knekken på lmm uansett om det er et tørt eller vått filter... tar bare lengere tid med tørt filter..

slike åpne filter slipper inn mere drit enn orginal filteret..

jeg skal nå sette inn orginal filter og boks igjen på min vr6, pga gidder ikke drive rense lmm hele tiden...

 

men om du skal ha åpent, bruk varmeavskjerming mot motoren, og helst et tørt filter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt med åpent filter av type KN i flere år uten noe skade på lmm. Annbefales: rock : .

 

Eneste som en må huske på med dette filteret, er at hvis du skal vaske og olje det inn på nytt, må det brukes liiite olje. Det skal også stå til tørk, gjerne over natta før du setter det på igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar folkens. Men hva er forskjellen på alle disse navnene på filtrene? Noe som er bedre enn det andre? Er KN tørr, våt eller har de begge deler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde KN vått filter på min 2.8 vr6 AAA i to år og nye eier kjører fortsatt. Ikke noe problem med LMM på den iallefall. Forskjellen på filtrene er mest utseendet tror jeg og kanskje litt hva de er laget av. Rent effektmessig tror jeg ikke det er så mye å hente, men med hensyn til lyd.....Det er et MUST på vr6. GROM lyd. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke merke noe spes at lmm begynner å bli dårlig... jeg sjekket med vag com og fikk opp noen feilkoder.. 00561 0g 00537 tror jeg det var ... renset lmm og feilkodene ble borte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt 120000km med åpent filter på tre forskjellige VR6, og aldri hatt noe tull med noen som helst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo vel og bra ut dette her. Men hvilket filter skal jeg gå for da? Noen typer som passer rett på rørene til vr6?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo vel og bra ut dette her. Men hvilket filter skal jeg gå for da? Noen typer som passer rett på rørene til vr6?

 

80mm er luftmengde måleren. Masse filter å velge i.

Hvem som er best vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk iallefall kjøpt et ferdig kit med filter og div festedeler på `Kollevold rallyimport på Liertoppen til min vr6. Dette var KN, men jeg husker desverre ikke prisen. Uansett er jo det "litt langt" å reise kanskje. Som nevnt ovenfor her er det jo bare å kjøpe det du syns høres/ser best ut i riktig størrelse å skru fast. UT Å BROMME....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.