Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å sose bort noen kroner på felger, og har lyst på "Razze 9", eller hva de heter ("RS4-felger").

Aktuelle dimensjoner er (hvis jeg har skjønt det riktig, og denne kalkulatoren er riktig):

225/45 R 17

225/40 R 18

Er det noen som kan fiske frem noen bilder av en A6 med sidde felgene, eller noe som ligner? Jeg har søkt og sett gjennom medlemmenes bilder, men har ikke funnet noe ordentlig bra ennå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør nok gå for minst 18" felger på en A6. Det blir penest på en såpass stor bil. Vet ikke om bilen din er senka. Men med 18" så bør du nok ha litt senk for å få den rette helheten..

Legger ved ett bilde av en A6 med 18" RS4 felger. Er jo mange andre typer felger enn RS4 felgen da.. Begynner bli litt oppbrukt.. Men er jo du selv som bestemmer :)

a6medrs4_bilde1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en med 17" RS4 felger

a6medrs4_bilde3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, imponerende kjapt levert - takk!

Det ser ut som jeg kan få tak i originale 18" til under 900kr stk, så det er plutselig blitt veldig aktuelt.

Det ser ut som jeg kan få fire Continental SportContact3 i 225/40R18 til ca 7500 inkl. montering og avbalansering. Er det en bra pris? Har noen noen andre dekkanbefalinger?

Og ikke minst: Hva kan jeg selge felgene på bildet under for? Det sitter på Continental SportContact i 205/55R16, og de har gått maks 30km. Kjøpt i oktober i fjor, og så å si nye.

jerven-01.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gått for 18" jeg oxo...

Selv kommer jeg til å gå fo 19" felger..

Sharif kommer til å ha gode pakkepriser på felg/dekk har jeg hørt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo mange andre typer felger enn RS4 felgen da.. Begynner bli litt oppbrukt.. Men er jo du selv som bestemmer :)

A6 er vel litt oppbrukt i seg selv? ;)

Jeg synes RS4-felgene ser bra ut, selv om det finnes mange av dem. Men jeg er åpen for forslag! Jeg vil ikke ha noen som er alt for åpne, siden jeg har helt standard skiver+calipere. Ellers liker jeg at felgene er nokså enkle og "hele", uten for mye små detaljer. Ikke for tynne eiker. Og de bør helst ikke være høyglanspolert. Forslag? Fyr løs! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A8 felger i 18 eller 19" hadde nok blitt bra :) De er jo enda tettere enn RS4 felgene og.

Ellers så er jo RS6 felgene pene til A6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv 225/45-17 og er fornøyd med disse grunnet da det er noe dårlig veier i nærmiljøet, men det er nok også fordi jeg har sportsunderstell. Bilen føles litt stiv når det er mye dårlige veier.

Vurderer selv å bytte til 18" da veistandarden har blitt mye bedre og at jeg kjører mye på E18.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut som jeg kan få fire Continental SportContact3 i 225/40R18 til ca 7500 inkl. montering og avbalansering. Er det en bra pris? Har noen noen andre dekkanbefalinger?

http://www.dekkonline.com får du disse dekkene til 1603,- pr. stk. inkl. frakt hvor som helst i Norge. Da kommer du på rundt 6400,-.. Montering og avbalansering har vi fine rabatter på hos http://www.dekkskift.no.. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør nok gå for minst 18" felger på en A6. Det blir penest på en såpass stor bil. Vet ikke om bilen din er senka. Men med 18" så bør du nok ha litt senk for å få den rette helheten..

Hm, hvis jeg må senke blir nok dette en litt mer omfattende sak enn jeg hadde tenkt. Jeg trodde det ville se bra ut med 18" siden de har samme rulleomkrets, men det blir kanskje litt mye luft over dekket? Doruller? Det frister ikke! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, hvis jeg må senke blir nok dette en litt mer omfattende sak enn jeg hadde tenkt. Jeg trodde det ville se bra ut med 18" siden de har samme rulleomkrets, men det blir kanskje litt mye luft over dekket? Doruller? Det frister ikke! :)

Jo lavere profil du får på dekket jo mer synlig vil avstanden mellom skjerm og dekk bli. Selv om rulleomkretsen er like stor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også vurdere 235/45-17 eller 235/40-18 som alternativ til 225 dekkene. Audi leverte orginalt 235/45-17 på S-line modellene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også vurdere 235/45-17 eller 235/40-18 som alternativ til 225 dekkene. Audi leverte orginalt 235/45-17 på S-line modellene.

Takk for tips!

Er det noen som har bilder av (noe som ligner veldig på) dette, på en usenket bil? S-line er vel 3cm lavere originalt?

Det ser ut som jeg kan få solgt felgene på bildet over, og da må jeg bestemme meg nokså kvikt.

Jeg vil ikke ha 18" hvis det oser "senk meg! senk meg!" av bilen etterpå ;)

Kommer 235/45-17 til å klatre? Er det merkbar forskjell på komforten i forhold til 225/45-17? (og blir ikke 235/45 en del mindre enn 225/45?)

Jaja, jeg har jo avslørt at jeg ikke har spesielt peiling på dette, så jeg er takknemlig for alle innspill!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig som du sier at S-line er ca. 30 mm lavere enn standard, og uten noen form for senking vil nok bilen din "skrike" litt "senke meg, senke meg...":rolleye:

Jeg har erfaring med å kjøre på både 235/45-17 og 235/35-19 på A6'en og har sålangt ikke hatt noe problem med sporing, regner med det er det du mener, når du sier "klatring". Det er forøvrig ikke sikkert at 225 dekkene er bedre enn 235 dekkene når det gjelder sporing, utfra min erfaring kan det kanskje tyde på det motsatte.....

Det som nok er mer avgjørende for sporingen er nok utformingen på dekkskulderen. Rette dekk skuldre vil nok gi mer problemer med sporing enn dekk med mer runde skuldre. Selv har jeg kjørt på Michelin Pilot Premacy (17") og Dunlop SP9000 (19") som begge har realtivt runde skuldre og jeg har bare gode erfaringer med begge disse dekk typene.

235 dekk vil få en litt større rulleomkrets enn 225 dekkene, men begge holder seg innenfor grensen på +-5% av rulleomkretsen for orginal dimensjonen (rulleomkretsen på 225 ligger nærmeste orginal dimensjonen som vel er 205/55-16 om jeg ikke husker helt feil).

235 dekkene vil gi deg litt mer gummi i høyden og derfor en aning bedre komfort (45% av 235 er litt mer enn 45% av 225.....).

Jeg har desverre ingen lett tilgjenglige bilder av A6'er med orginal understell og 17"/18" felger, men legger ved 2 bilder av bilen min med henholdsvis 235/45-17 på RS4 felger og 235/35-19 på A8 felger (bilen har på bildene s-line understell, dvs. ca 30 mm senking).

17 tommer.JPG

19 tommere.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha 18" hvis det oser "senk meg! senk meg!" av bilen etterpå ;)

Det vil ose "senk, senk" med 18". Her er et bilde av min med 18", 235/40 dekk før senk.

A6%20med%20BBS2.jpg

Se bilprofilen min for bilder etter senk. Hjula virker små når bilen ikke er senket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil ose "senk, senk" med 18". Her er et bilde av min med 18", 235/40 dekk før senk.

Dette er jo helt fantastisk - superrask og veldig nyttig respons. Takker!

Det lukter senking lang vei av 18", ja. Det har jeg ikke tenkt å bruke penger på, så da blir det 17" på meg.

Skal sjekke litt rundt hva som blir best av 225 og 235. Kan jeg bruke begge deler på disse felgene? Art.nr. 810 417 7,5 x 17" ET45.

Må jeg bytte på reservehjulet også? Det er 205-55/16 nå.

("Klatring" er sporing, ja. Busted! :D)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke litt rundt hva som blir best av 225 og 235. Kan jeg bruke begge deler på disse felgene? Art.nr. 810 417 7,5 x 17" ET45.

Må jeg bytte på reservehjulet også? Det er 205-55/16 nå.

I utgangspunktet vil jeg si at du bør velge 225 på 7,5" bred felg, men 215/45-17 og 205/50-17 kan også være et par alternativ. (for 235 dekk bør du nok helst ha min. 8" bred felg).

Stusser litt på at felgen du nevner har ET45 som virker relativt høyt, du bør om mulig finne en felg med ET40 eller ET35 da disse vil medføre at felgen bygger mer ut mot hjulbuen.

I utgangspunktet skal vel også reservehjulet ha samme dimensjonen som de øvrige hjulene, men jeg tror nok de færreste bruker penger på å bytte også dette hjulet når de øker dimensjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet vil jeg si at du bør velge 225 på 7,5" bred felg, men 215/45-17 og 205/50-17 kan også være et par alternativ. (for 235 dekk bør du nok helst ha min. 8" bred felg).

Stusser litt på at felgen du nevner har ET45 som virker relativt høyt, du bør om mulig finne en felg med ET40 eller ET35 da disse vil medføre at felgen bygger mer ut mot hjulbuen.

I utgangspunktet skal vel også reservehjulet ha samme dimensjonen som de øvrige hjulene, men jeg tror nok de færreste bruker penger på å bytte også dette hjulet når de øker dimensjonen.

Ok, da nærmer det seg! :)

I PDF-en på audi.no finner jeg disse felgene til A6, og da ser det ut som "9 Razze Silver" oppe til høyre i 7,5" med innpress 38 er de jeg skal ha?

audi-felgprogram-a6.jpg

Dekkene blir høyst sannsynlig Continental SportContac2, siden jeg får bra rabatt på dem (ca 1300 inkl montering og avbalansering).

(Høres ut som reservehjul utgår, ja)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I PDF-en på audi.no finner jeg disse felgene til A6, og da ser det ut som "9 Razze Silver" oppe til høyre i 7,5" med innpress 38 er de jeg skal ha?

Dekkene blir høyst sannsynlig Continental SportContac2, siden jeg får bra rabatt på dem (ca 1300 inkl montering og avbalansering).

De felgene oppe til høyre er nok til den nye A6 (Årsmodell 04->), de du eventuelt kan velge mellom er de som står på venstre side. Men du er vel kanskje også klar over at felgene som selges gjennom Audi forhandlere er såkalte "orginale" felger som gjerne er 2-2.5 ganger dyrere en replica (kopi) felgene som selges av de fleste dekkforhandlere i Norge (der du sikkert også kan få tak i felger med lavere ET)?

Audi vil nok påstå at felgene de selger er av langt bedre kvalitet enn de såkalte "replica" felgene og det er mulig de har rett, men spørsmålet for deg er jo om du er villig til å betale såpass mye ekstra for denne ekstra "kvaliteten" som du kanskje ikke har behov for?

Uten at jeg er sikker, så vil jeg tippe at disse felgene vil koste ca. 2000-2500 NOK pr. stk hos Audi, mens hos en dekkforhandler kan du få de samme felgene i replica utførelse til 1000-1500 NOK pr. stk (men jeg kan jo ta feil.....: rolleyes)

Disse f.eks. leveres gjennom http://www.dekksentralen.no i Stavanger i dimensjonen 7,5J x 17 ET 35 (felgen er avbildet uten Audi logo i senter, da dette er en replica felg). For deg som bor i Oslo, vil nok http://www.sharif.no være et godt alternativ.

302.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, A6 er ikke oppbrukt, det er dermed RS4 felgene. De har mange på bilene. Ikke at jeg synes de er stygge... Men blir litt gørr i lengden da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De felgene oppe til høyre er nok til den nye A6 (Årsmodell 04->), de du eventuelt kan velge mellom er de som står på venstre side. Men du er vel kanskje også klar over at felgene som selges gjennom Audi forhandlere er såkalte "orginale" felger som gjerne er 2-2.5 ganger dyrere en replica (kopi) felgene som selges av de fleste dekkforhandlere i Norge (der du sikkert også kan få tak i felger med lavere ET)?

Mange takk for bra innspill! Heldigvis har jeg en bekjent som kan skaffe originale Audi-felger til ca 1300kr, så da blir det originalt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tenkt på RS6 felgene da?

Nordisk felgimport har disse, vet ikke prisen.... Sjekk ut disse da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tenkt på RS6 felgene da?

Nordisk felgimport har disse, vet ikke prisen.... Sjekk ut disse da...

De får han ikke lov til å kjøpe for de har jeg liggende hjemme og jeg har også svart A6 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De får han ikke lov til å kjøpe for de har jeg liggende hjemme og jeg har også svart A6 ;)

Det var synd, for nå har jeg akkurat bestil dem!

Neida ;)

Jeg lurer på (det tar jo aldri slutt!):

- Er bilen din senket?

- Skal du ha 225/45 eller 235/45?

- Er felgene 7,5" eller 8" brede?

- Hvor mye innpress? Felgimport sa 35mm ville bli kant i kant og pent. Audi sier 45mm er standard, men da vil jo dekket sitte 1cm lenger "innunder"?

- Hva koster herlighetene?

- Ja, og ehhh, hvordan ser de ut? Er det disse her?

22.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.