#26 Skrevet Mars 2, 2006 Ja, det er de felgene. Prisen så du vel selv på felgimport.no: 7,5x17 kr 2.100 8x17 kr 2.100 8,5x18 kr 2.800 Kan sikkert finne de billigere hvis du leter... Søk på felger på eniro.no f.eks., så får du opp masse forhandlere. 7,5" felg er fint opp til 225, 8" opp til 245 eller max 255(?).. Men dette er vel kanskje sagt allerede... Pass på sporvidden hvis du velger felger med annet innpress. Husker ikke hvor mye det er lov å endre fra originalt, men kjenner jeg staten rett så er det sikkert ikke stort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 2, 2006 Det var synd, for nå har jeg akkurat bestil dem!Neida Jeg lurer på (det tar jo aldri slutt!): - Er bilen din senket? - Skal du ha 225/45 eller 235/45? - Er felgene 7,5" eller 8" brede? - Hvor mye innpress? Felgimport sa 35mm ville bli kant i kant og pent. Audi sier 45mm er standard, men da vil jo dekket sitte 1cm lenger "innunder"? - Hva koster herlighetene? - Ja, og ehhh, hvordan ser de ut? Er det disse her? Jeg har 19", 235/35-19 mener jeg det var som står på de. har ikke hatt de på bilen ennå siden jeg kjøpte bilen i høst og felgene samtidig. De er 8" brede. Et er 35. Bilen min skal bli senket, har justerbart senkesett liggende. Fikk mine til nissepris ifjor, 10500 inkl dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 2, 2006 Jeg har 19", 235/35-19 mener jeg det var som står på de. har ikke hatt de på bilen ennå siden jeg kjøpte bilen i høst og felgene samtidig. De er 8" brede. Et er 35. Bilen min skal bli senket, har justerbart senkesett liggende. Fikk mine til nissepris ifjor, 10500 inkl dekk. 19" RS6 felger til 10 lapper er jo mega billig, heldig var du... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 3, 2006 Jeg kjøpte 17" felger på min bil for snart et år siden. Nå har jeg riktignok ingen A6, men litt meninger har jeg alikevel(kjører en passat b3) I ettertid angrer jeg på at jeg ikke kjøpte 18", så tenk nøye igjennom dette for du bestiller. Bilen min er heller ikke senket, noe som ser litt snodig ut, (den skal senkes ganske snart) Min mening er at du bør gå for 235\40-18 eventuelt 225\40-18 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mars 3, 2006 Jeg kjøpte 17" felger på min bil for snart et år siden. Nå har jeg riktignok ingen A6, men litt meninger har jeg alikevel(kjører en passat b3)I ettertid angrer jeg på at jeg ikke kjøpte 18", så tenk nøye igjennom dette for du bestiller. Bilen min er heller ikke senket, noe som ser litt snodig ut, (den skal senkes ganske snart) Min mening er at du bør gå for 235\40-18 eventuelt 225\40-18 Takk for innspill! Synd du angrer på valget, håper det ser bra ut likevel! Jeg synes egentlig det er tullete nok å bruke penger på felger og dekk, så hvis jeg må senke i tillegg blir det helt enkelt mer penger enn jeg synes det er verdt. Dessuten er jeg ofte på tur med 4 i bilen og masse bagasje, gjerne på litt lugubre veier på fjellet, og da passer jo senking dårlig. Derfor er nok 17" best for meg. Jeg er enig i at 18" ser bedre ut, men jeg tror jeg får mer glede av de pengene om jeg tar en helgetur til Island eller noe Har forresten fått tilbud på nye, originale RS6 17x7,5 til 1600kr, og det er jo ingen upris? Tror det blir bra med 225/45 (nå gjelder det bare å få solgt disse). Men, siden jeg er nysgjerrig: Hva koster det å senke? Jeg har sett mange nevne KW og Eibach, men vet egentlig ikke hva som gjøres. Byttes alle demperene, og det er det, eller er det mer som må til? Bør man ha justerbart? Flott om noen kan gi et hint, eller peke i riktig retning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mars 3, 2006 Takk for innspill! Synd du angrer på valget, håper det ser bra ut likevel! Jeg synes egentlig det er tullete nok å bruke penger på felger og dekk, så hvis jeg må senke i tillegg blir det helt enkelt mer penger enn jeg synes det er verdt. Dessuten er jeg ofte på tur med 4 i bilen og masse bagasje, gjerne på litt lugubre veier på fjellet, og da passer jo senking dårlig. Derfor er nok 17" best for meg. Jeg er enig i at 18" ser bedre ut, men jeg tror jeg får mer glede av de pengene om jeg tar en helgetur til Island eller noe Har forresten fått tilbud på nye, originale RS6 17x7,5 til 1600kr, og det er jo ingen upris? Tror det blir bra med 225/45 (nå gjelder det bare å få solgt disse). Men, siden jeg er nysgjerrig: Hva koster det å senke? Jeg har sett mange nevne KW og Eibach, men vet egentlig ikke hva som gjøres. Byttes alle demperene, og det er det, eller er det mer som må til? Bør man ha justerbart? Flott om noen kan gi et hint, eller peke i riktig retning. Sålenge man ikke senker mer enn 50mm, kan man fint bare bytte fjærene, orig.demperne fungerer fint med 30-40mm senkefjærer. Finnes masse leverandører av fjærer, jeg ville gått for et kjent merke, f.eks Eibach, H&R eller KW. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 3, 2006 Dessuten er jeg ofte på tur med 4 i bilen og masse bagasje, gjerne på litt lugubre veier på fjellet, og da passer jo senking dårlig. Men, siden jeg er nysgjerrig: Hva koster det å senke? Jeg har sett mange nevne KW og Eibach, men vet egentlig ikke hva som gjøres. Byttes alle demperene, og det er det, eller er det mer som må til? Bør man ha justerbart? Flott om noen kan gi et hint, eller peke i riktig retning. En moderat senket A6 skaper ingen problemer for en tur på fjellet med fullastet bil. Det er bare tut og kjør Hvor mye senking koster er helt avhengig av om du kan gjøre det selv eller har venner som kan gjøre det billig for deg, samt hvilket senkesett/støtdempere du velger. Skal du f.eks. bytte til Eibach fjærer som senker ca. 30mm (H&R fjærer er også et godt alternativ da disse senker noen mer, dvs. ca. 40 mm), så koster disse fjærene ca. 2600 og kan monteres med de orginale støtdemperne (anbefaler dog at du bytter disse i samme slenge og monterer noen sport dempere som er litt kortere og fastere i fisken enn de orginale). Skal monteringen utføres av et autorisert verksted til veiledende pris, vil jeg anta at det hele kommer på ca. 10-12000 med 4 hjulskontroll og justering av lastventil som du må ha for å få dette godkjent og registrert i vognkortet. Justerbart senkesett, som f.eks. KW, vil sannsynligvis bli noe dyrere en bare bytte av fjærer og støtdempere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mars 3, 2006 En moderat senket A6 skaper ingen problemer for en tur på fjellet med fullastet bil. Det er bare tut og kjør Hvor mye senking koster er helt avhengig av om du kan gjøre det selv eller har venner som kan gjøre det billig for deg, samt hvilket senkesett/støtdempere du velger. Skal du f.eks. bytte til Eibach fjærer som senker ca. 30mm (H&R fjærer er også et godt alternativ da disse senker noen mer, dvs. ca. 40 mm), så koster disse fjærene ca. 2600 og kan monteres med de orginale støtdemperne (anbefaler dog at du bytter disse i samme slenge og monterer noen sport dempere som er litt kortere og fastere i fisken enn de orginale). Skal monteringen utføres av et autorisert verksted til veiledende pris, vil jeg anta at det hele kommer på ca. 10-12000 med 4 hjulskontroll og justering av lastventil som du må ha for å få dette godkjent og registrert i vognkortet. Justerbart senkesett, som f.eks. KW, vil sannsynligvis bli noe dyrere en bare bytte av fjærer og støtdempere. Mange takk! Nå har jeg litt mindre enn null peiling på senking også, veldig bra 10-12.000 er jo friskt, og med ca det samme for dekk+felger blir det i overkant for meg (jeg kan jo overhodet ikke skru). Selv om jeg får noen til å hjelpe meg med skruingen er nok dette litt mer enn jeg vil klinke til med nå. Likevel: Veldig bra å vite sånn omtrent hva det koster. Jeg begynner med å loppe meg for 225/45-17, alarm og skiboks (og 8.000 i forsikring), så får jeg se etterhvert. (Jeg kan jo nevne senking neste gang jeg skal få justert lønnen, og kanskje jeg etterhvert finner ut at det er verdt det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mars 3, 2006 Har forresten fått tilbud på nye, originale RS6 17x7,5 til 1600kr, og det er jo ingen upris? Christian Jeg stiller meg meget tvilende til at felgene du har fått tilbud om å kjøpe faktisk er "orginale" Audi RS6 felger, og årsaken til det er at RS6 aldri har blitt levert med mindre enn 18" hjul. Det er derfor overveiende sannsynlig at felgene du har fått tilbud på er såkalte "replika" felger, og da er ikke 1600 kr. pr. felg noe røverkjøp. Eiker motorshop annonser f.eks. 17" RS6 replika felger til 1198,- pr. felger på sine inetrenett sider. Jeg har forøvrig sendt deg en PM angående dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mars 3, 2006 Christian Jeg stiller meg meget tvilende til at felgene du har fått tilbud om å kjøpe faktisk er "orginale" Audi RS6 felger, og årsaken til det er at RS6 aldri har blitt levert med mindre enn 18" hjul. Det er derfor overveiende sannsynlig at felgene du har fått tilbud på er såkalte "replika" felger, og da er ikke 1600 kr. pr. felg noe røverkjøp. Eiker motorshop annonser f.eks. 17" RS6 replika felger til 1198,- pr. felger på sine inetrenett sider. Jeg har forøvrig sendt deg en PM angående dekk. Takk for tips! Mulig du har rett i at det er en annen felg jeg har fått tilbud på, men det er ikke replica. Felgtilbudet er via en bekjent som jobber på Møller. Skal sjekke opp dette. Prisen på "RS6"-felgene er omtrent som andre Audi-felger, så selv om han har bommet å RS6-modellen, er det nok mulig å få tak i noe annet originalt til bra pris. Bra tips om Eiker-tilbudet også, skal sjekke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mars 3, 2006 Felgtilbudet er via en bekjent som jobber på Møller. Skal sjekke opp dette. Selv om tilbudet kommer via Møller, så er ikke det noen garanti på at det er snakk om "orginale" felger (Audi produserer jo ikke felger selv, så betegnelsen "orginal" blir gjerne litt missvisende uansett). Selv fikk jeg levert replikafelger til vinterdekkene gjennom Møller systemet da jeg kjøpte bilen ny. I ettertid har jeg registrert at jeg betalte altfor mye for de vinterdekkene.... Hadde jeg gått til en dekksforhandler kunne jeg sluppet unna med 2/3 av prisen for akkuratt den samme dekkpakken..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 5, 2006 Spørs om noen bryr seg, men pyttsann: Jeg har brukt såpass lang tid på å vurdere dette nå, så det ser ut som det kan bli: 30mm senking med Eibach på originale dempere (virker som det går helt flott) 18" RS6 replica (med mindre originale blir like billig m/rabatt) 235/45-17 (trolig Continental SportContact2 pga rabatt) Mye tyder på at dette blir bra. Ulempen er selvsagt at dette vil koste mer enn jeg hadde tenkt (au-au!), så jeg får vel bruke påsken til å tenke enda litt mer på det. Hyggelig hvis noen har innspill (Noen som vil kjøpe nesten nye 205/55-16 Continental SportContact på felger? Åpen for bud! http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=7106596) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 5, 2006 Tror du kan få et lite problem med 235/45-17 på 18" felger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet April 5, 2006 Tror du kan få et lite problem med 235/45-17 på 18" felger... Mulig jeg trenger 5 dekk da og litt teip da, ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...