Dekk- og felgdim til banebruk med Golf 1 og 2

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe meg gateslicks å bruke på golfene til sommern.

Toergolfen er senka litt i meste laget og er kanskje også litt i stiveste laget (coilovers), mens energolfen er senka rundt 4 cm med fjærer og gule Koni-dempere.

Hva slags felger bør jeg ha? 15-tommere er vel bra, men hvor brede bør de være? 6, 6.5, 7 eller 8 tommer?

Har allerede noen BBS RA på 6*15". Prøver også å få tak i noen Sebring-felger, men disse er vel også 6J15(?).

Hva slags dekkdim bør jeg ha? Regner med å gå for Toyo Tramio R888, da jeg ikke har tenkt til å bruke alt for mye penger på banedekk. Ser at de selges i følgende to aktuelle dimensjoner:

195/55R15 - 85V

205/50R15 - 86W

Hva er best for en 6J15-felg? Blir ikke dekksiden veldig høy med 195/55-dim?

Noen andre forslag? Trenger egentlig å få vite det meste av hva som bør velges av felg.. Vekt på felgene har vel også en god del å si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

185/55-15 er vel et godt valg på 6-6,5x15

De som har prøvd litt forskjellig sier at det vanligvis lønner seg å kjøpe Yoko A048 fremfor Toyo. Yoko er dyrere, men holder en god del lenger og grepet er tilnærmet likt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay.. Men er 6" en felgbredde du vil anbefale for banebruk, eller er den i smaleste laget? Hvordan er det med vanlige gatedekk? Bør felg og dekk være breiere da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hardcore gutta I England bruker 7-15 ET 20-35 avhenging av bremser (pga calipper klaring)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.