Høy oljetemp på typ85 2.2

Anbefalte innlegg

Bilen er en 2.2 136 hk 5'er.

Min oljetemp ligger på 130+ grader rett som det er... Jeg veit jo dette er mye men aner ikke hva som er feil og siden jeg ikke har opplevd noen problemer med det så har det fått være i fred...Men jeg vil nødig møte sommeren med et eventuellt kjøleproblem. har nylig byttet giver på radiator og termostat. Dette fikk opp tempen på kjølevannet fra 70 til 90 men har ikke hatt noen innvirkning på oljetempen i det hele tatt...Det jeg lurer på er om det er flere sensorer i dette systemet som kan være slappe. Og hva er det som kjøler ned oljen på min bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skammer meg over å si den har vært sånn lenge...også før siste oljeskift som var i høst...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan føleren eller instrumentet være feil? At oljen ikke er så varm?

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vet jeg..det jeg vet er at ifølge orginal intrumentet så holder oljen og kjølevannet følge jevnt oppover til drøye 90..Så derfor tenker jeg at det er kanskje riktig måling..Men at noe gjør at oljen ikke får kjøling som den skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min stiger vanntemp til 90 før oljetemp begynner å flytte på seg. Nå starter jo oljetempskalaen inne i bilen på 60 grader da.

 

Tempføleren sitter helt foran på undersida av blokka. Ganske lett å komme til å sjekke om kontakten er i orden. Hvis kontakten er dårlig vil det vel vise for mye på instrumentet (_tror_ jeg da, det er iallefall sånn på vanntemp)

 

Koster ikke mange kronene å bytte føler heller...

 

Ved vikrelig hardkjør har jeg sett 120+ i oljetemp på min, men aldri 130

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare nå på veien hjem isted så jeg 140 i saktegående kø i tunnel...og det er jo minusgrader ute liksom...jeg har bånna nåla på oljetempen tidligere liksom..170+ : rolleyes ..etter det bytta jeg olje...er det bra elller?...dumt spm antagelig : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.