Anbefalte innlegg

I dag da jeg skulle til å begynne å rengjøre en topp jeg skulle bruke fra en PB motor(hydr.løftere,112hk) på G60 blokka,så merka jeg det var ei stygg sprekk mellom syl 1 og 2...

 

Har en GTI topp fra einsern med mekaniske løftere som jeg vurderer å bruke visst det er mulig med tanke på den org.kammen som er på den toppen...

Er vel mye lengre åpningstid på en org GTI kam enn en G60 kam?: klø : : klø :

 

Noen som har gjort dette før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kam skal jeg ikke begi meg ut på å synse noe om. Men jeg veit at min kompis Rolf i Hamburg kjører med EV-topp (1984 Golf GTI) på sin ikke helt slappe G60-motor. Denne toppen er maken til den du har på DX'en, så dette funker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kam skal jeg ikke begi meg ut på å synse noe om. Men jeg veit at min kompis Rolf i Hamburg kjører med EV-topp (1984 Golf GTI) på sin ikke helt slappe G60-motor. Denne toppen er maken til den du har på DX'en, så dette funker.

Så dette skal gå greit altså...

Har jo en Velox 276 graders kam,som jeg vurderte å bruke..Men det er vel lenger åpningstid på org kammen,som gir bedre kjøreegenskaper enn en kam med kort åpning og høyt løft?: klø : : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dette skal gå greit altså...

Har jo en Velox 276 graders kam,som jeg vurderte å bruke..Men det er vel lenger åpningstid på org kammen,som gir bedre kjøreegenskaper enn en kam med kort åpning og høyt løft?: klø : : klø :

 

Org kammen har mindre løft og mindre durasjon, dvs at den har kortere åpningstid

 

en vanlig 276 kam er ikke å anbefale på til G60 toppen hvis du skal bruke bilen til kjøring .

 

Gamle toppen med solide løftere tåler litt mer durasjon.

 

Hvilken topp er 276 kammen til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org kammen har mindre løft og mindre durasjon, dvs at den har kortere åpningstid

 

en vanlig 276 kam er ikke å anbefale på til G60 toppen hvis du skal bruke bilen til kjøring .

 

Gamle toppen med solide løftere tåler litt mer durasjon.

 

Hvilken topp er 276 kammen til?

Åhhh...hehe

Hvilken kam er å anbefale til turbokonv. da visst jeg bestemmer meg for å bruke en med mek løftere? Og den 276 stod i einsern min,altså en DX...

Vet ikke helt spes. på denne kammen,men den dro godt allerede fra 17-1800,men daua av på rundt 5000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.