#1 Skrevet Februar 27, 2006 I dag da jeg skulle til å begynne å rengjøre en topp jeg skulle bruke fra en PB motor(hydr.løftere,112hk) på G60 blokka,så merka jeg det var ei stygg sprekk mellom syl 1 og 2... Har en GTI topp fra einsern med mekaniske løftere som jeg vurderer å bruke visst det er mulig med tanke på den org.kammen som er på den toppen... Er vel mye lengre åpningstid på en org GTI kam enn en G60 kam? : klø : Noen som har gjort dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2006 Kam skal jeg ikke begi meg ut på å synse noe om. Men jeg veit at min kompis Rolf i Hamburg kjører med EV-topp (1984 Golf GTI) på sin ikke helt slappe G60-motor. Denne toppen er maken til den du har på DX'en, så dette funker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2006 Kam skal jeg ikke begi meg ut på å synse noe om. Men jeg veit at min kompis Rolf i Hamburg kjører med EV-topp (1984 Golf GTI) på sin ikke helt slappe G60-motor. Denne toppen er maken til den du har på DX'en, så dette funker. Så dette skal gå greit altså... Har jo en Velox 276 graders kam,som jeg vurderte å bruke..Men det er vel lenger åpningstid på org kammen,som gir bedre kjøreegenskaper enn en kam med kort åpning og høyt løft? : klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 27, 2006 Så dette skal gå greit altså...Har jo en Velox 276 graders kam,som jeg vurderte å bruke..Men det er vel lenger åpningstid på org kammen,som gir bedre kjøreegenskaper enn en kam med kort åpning og høyt løft? : klø : Org kammen har mindre løft og mindre durasjon, dvs at den har kortere åpningstid en vanlig 276 kam er ikke å anbefale på til G60 toppen hvis du skal bruke bilen til kjøring . Gamle toppen med solide løftere tåler litt mer durasjon. Hvilken topp er 276 kammen til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 27, 2006 Org kammen har mindre løft og mindre durasjon, dvs at den har kortere åpningstid en vanlig 276 kam er ikke å anbefale på til G60 toppen hvis du skal bruke bilen til kjøring . Gamle toppen med solide løftere tåler litt mer durasjon. Hvilken topp er 276 kammen til? Åhhh...hehe Hvilken kam er å anbefale til turbokonv. da visst jeg bestemmer meg for å bruke en med mek løftere? Og den 276 stod i einsern min,altså en DX... Vet ikke helt spes. på denne kammen,men den dro godt allerede fra 17-1800,men daua av på rundt 5000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...