#1 Skrevet Februar 27, 2006 Har en bil med 2.8 V6 (12v) som fusker på tomgang. (går jevnt på 5 sylindre) Har feilsøkt tenningssystem og byttet plugger, alt virker som det er i orden der. Har også lett etter vakuumlekkasjer uten å finne noen løse eller hullete slanger. Det er registrert feilkoder på noen av innsprøytningsdysene, men det klikker i alle sammen, og om jeg måler dem med multimeter ligger de innenfor spesifikasjonen i motstand. Om jeg sletter feilkodene virker det som den går bra første gang man gir på skikkelig, og så går den tilbake på et slags nødprogram hvor den går helt greit, men ikke spesielt bra.. Motoren virker som den går på alle sylindre om man øker turtallet litt, det er tilsynelatende bare på tomgang den går på 5. Mistenker tetningsringene rundt dysene, at det kan være vakuumlekkasje her på en eller flere sylindre, eller at det rett og slett er en eller flere innsprøytningsdyser som er defekt selv om de har riktig motstand og det klikker i dem. Noen "been there, done that"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2006 Jepp.. Pappa's 2.6 fikk byttet en defekt dyse. Urolig tomgang, men gikk som den skulle på fullgass. Nå har den fått tilbake symptomene (1år etter første gang) og jeg lurer på om ikke alle skulle vært byttet for å bli kvitt det. Bilen er forøvrig en 92modell med 310k på telleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2006 Har en bil med 2.8 V6 (12v) som fusker på tomgang. (går jevnt på 5 sylindre) Har feilsøkt tenningssystem og byttet plugger, alt virker som det er i orden der. Har også lett etter vakuumlekkasjer uten å finne noen løse eller hullete slanger. Det er registrert feilkoder på noen av innsprøytningsdysene, men det klikker i alle sammen, og om jeg måler dem med multimeter ligger de innenfor spesifikasjonen i motstand. Om jeg sletter feilkodene virker det som den går bra første gang man gir på skikkelig, og så går den tilbake på et slags nødprogram hvor den går helt greit, men ikke spesielt bra.. Motoren virker som den går på alle sylindre om man øker turtallet litt, det er tilsynelatende bare på tomgang den går på 5. Mistenker tetningsringene rundt dysene, at det kan være vakuumlekkasje her på en eller flere sylindre, eller at det rett og slett er en eller flere innsprøytningsdyser som er defekt selv om de har riktig motstand og det klikker i dem. Noen "been there, done that"? kan jo prøve med litt startgass rundt dysene for å se om den suger falsk luft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 27, 2006 Skal prøve startgass i morgen, ellers tror jeg det står mellom pluggkabler og innsprøytningsdyser. Pluggkabler er kanskje greit å skifte når de er såpass gamle uansett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...