Ufo bremser som tar ujevnt

Anbefalte innlegg

Høyre forhjul bremser mye bedre enn venstre og det er ikke luft i anlegget. Er det noe jeg kan prøve å skru opp og smøre opp/rense? Og hvordan er det å skru det opp? noen spesiell måte å gå fram på? er vel ikke som på vanlige skivebremser? Takknemlig for noen tips før jeg begynner å skru

 

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vanlige skivebremser bortsett fra at kaliperen griper skiva fra innsida istedet for utsida. Hvis alt er luftfritt og bremsemasteren fungerer som den skal kan det være at en av kaliperne har hengt seg fast (kjennes ofte også som vibrering når du bremser).

Fastkjørte bremsekalipre fikses ved å smøre opp glideboltene på nytt.

 

Fremgangsmåte for å få av skiver/kaliper:

- Løsne festeskruen til skiva (én stjerneskru på festeflata mot navet) hvis den ikke er tatt av allerede

- Bend tilbake stempelet i kaliperen uten å ødelegge gummibelgen rundt stempelet.

- Lur ut skiva

Alternativ måte:

- Løsne festeskruen til skiva

- Løsne de to festeboltene til kaliperen fra baksida og plukk av skive+kaliper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt vibrasjon når jeg bremser ja, da skal dette prøves i morgen.

 

Takker for svar

 

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt dette selv på min bil for ett års tid siden. Kom over natta.

Bremset ikke i det hele tatt på venstre forhjul å høyre bakhjul. men bremset på høyre forhjul å ikke venstre bak hjul. Er vel kretsene som er lagd til sånn. Var vertfall en bremse slange som var gått adundas på min bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har STORE problemer med belegg på skivene mine, begynte med originale klosser.. Har slipt av glasering og belegg med eksentersliper etpar ganger, men vurderer nå sterkt å finne noen slissa S8 skiver og etpar 993TT-calipre og lage ordentlige bremser på S6-fjærbeina jeg har liggende.. Har fått tips om å 'koke ut' av klossene, så prøver vel det som nødløsning for å få vist bilen, men i ditt tilfelle høres det nok ut som at noe har satt seg, ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter det gitt: mad :

 

Fikk tatt av skiva relativt greit og det viste seg at glide delen på calippern sitter noe inn i h... Klarte ikke å rikke på det. Sånn jeg skjønte det skal det gå ann å dele calipper/festebraketten? kun ved å dra/slå/banke det fra hverandre? Men neida, her sitter det som sveisa fast. Prøvde også å ta av hele calippern, men da ble jo selvfølgelig muttern til bremserøret rund: bh :

 

Noen tips? eller bør jeg prøve å få tak i en annen calipper?

 

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkleste er jo såklart å få tak i en kaliper som ikke sitter fast, og jeg tror ikke det burde by på store problemer å finne ufo-deler på forumet her i alle fall. Selv fikk jeg løsna min kaliper med en liten sleggehammer og et brekkjern. Slo den inn og brekka den ut til den glei såpass at jeg fikk den frahverandre. Ved å løsne gummimansjettene til glidepinnene skal du kunne dele greia i to ja. I så fall er det bare å rense glidepinnene, gjerne med litt fint smergelpapir, sette inn med fett og montere. Ser at det i div. overhalingssett til kalipere er med noe silikonfett til glidepinner, så det er vel kanskje den riktigste sorten :)

Du får uansett ha lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.