#1 Skrevet Februar 27, 2006 Eiker har tilbud på senkesett ut februar til 998,-. Til min 2001 Sharan har settet ikke godkjenning. Bør jeg heller legge på litt for å få et sett som er godkjent? Ettersom Sharan'en er så høy i utgangspunktet, vil jeg tro at bilen ser "normal" ut med senkesettet på. Vil dette da kanskje bli "oversett"? Hva skjer hvis jeg ikke får den godkjent? Kan jeg da bare sette på original fjærene og så vise bilen på nytt? Hvis det er tilfelle, så er det jo bare et par timers jobb... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 28, 2006 Heisann! For å få et senkesett godkjent må det etter det jeg har forstått være TÛV godkjent.(Correct me if I`m wrong) Det er derimot ikke alle plasser de aksepterer et tysk TUV papir uten at jeg har noe mer opplysninger ang. det. Så anbefaler å legge i litt mer og få TUV papirer på settet. Og hvis det mot formodning ikke skulle bli godkjent er det bare å hive på original fjørene og vise bilen på nytt,så blir den godkjent. Lykket til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 28, 2006 som han sier er det jo bare å bytte hvis det ikke blir godkjent. Men når de først ikke er godkjent tror jeg at jeg ville tatt meg tiden til å male de svarte for å kunne påstå at den er orginalsenket hvis noen sier noe. Ser ikke gjennom fingrene på røde fjærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 1, 2006 Ofte har senkefjærer en annen farge (rød/blå). Tror ikke mange EU kontrollører vil overse disse. Går selvfølgelig an å lakke/male de svarte (som nevnt over), men ... Legg heller i litt ekstra og få med papirer og reis så innom biltilsynet og få det i vognkortet. Da slipper du trøbbel med det i tida fremover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 13, 2006 Mine orginale sorte senkefjærer måtte av de også, for hadde ikke papirer, så de overser nok ikke det nei. Skaff deg et sett med papirer, tjener på dette i lengden, å så må du jo selvfølgelig vise bilen på tilsynet for å få dette skrevet inn i vognkortet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 13, 2006 Blir nok et godkjent sett ja. Har funnet et til fordelaktig pris og som ikke senker så mye (fordel, da det stort sett er fruen som kjører bilen ). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 13, 2006 Du må også fremvise papirer på 4-hjulskontroll etter senking..... det måtte jeg. Og kvittering fra det verkstedet som gjore det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 13, 2006 Du må også fremvise papirer på 4-hjulskontroll etter senking..... det måtte jeg.Og kvittering fra det verkstedet som gjore det. Pluss bekreftelse fra verksted om justering av lastavhengig ventil hvis bilen har det og lysjustering. Noen biltilsyn krever også TUV papirer på et nordisk språk da det ikke er krav til de ansatte om å kunne tysk. Forhør deg med et tilsyn som kan tysk, ellers må TUV papirene oversettes hos en statsautorisert translatør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 13, 2006 Pluss bekreftelse fra verksted om justering av lastavhengig ventil hvis bilen har det og lysjustering Hvordan finner man ut om bilen har dette? Har dette noe med Xenon å gjøre? (Bilen min har ikke Xenon desverre) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 13, 2006 Se under bilen ved bakakselen. Det er en metallklump på ca 10 ganger 5 cm med masse bremserør inn på og ei fjær som er festet til bakakselen. Den regulerer trykket til bakbremsene slik at de bremser kraftigere da du laster bilen. Da du senker tror denne at bilen er lastet/veier mer og dermed kan den overbremse på bakhjula. Tipper du klarer å finne den om bilen din er utstyrt med det, eller stikk innom nærmeste VAG verksted å spør der. Nei, den har ikke med xenon å gjøre forresten. Xenon har egne følere eventuelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 14, 2006 Kjøp senkesett med papirer. Biltilsynet er nøye, men ikke umulige. Jeg godkjente min golf med senkesett forrige uke. Bestilte time på biltilsynet, møtte opp med tuv- papirer, 4-hjuls kontrol papirer med hidden og papirer fra møller på at lastventil på bremser og 4-hjuls kontrol var gjort. Ferdig godkjent på en halvtimes tid. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 14, 2006 Kjøp senkesett med papirer. Biltilsynet er nøye, men ikke umulige.Jeg godkjente min golf med senkesett forrige uke. Bestilte time på biltilsynet, møtte opp med tuv- papirer, 4-hjuls kontrol papirer med hidden og papirer fra møller på at lastventil på bremser og 4-hjuls kontrol var gjort. Ferdig godkjent på en halvtimes tid. Lykke til. Hehe. Ikke umulige? Da har du ikke møtt biltilsynet i Stavanger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 14, 2006 Biltilsynet i mysen er også greie å ha med å gjøre. Bare leverte tuv-papirer og papirer på 4-hjulskontroll og det ble godkjent etter en kjapp titt på fjærene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 15, 2006 Er det helt nødvendig med 4 hjulskontroll etter man har senket bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 15, 2006 Er det helt nødvendig med 4 hjulskontroll etter man har senket bilen? Det anbefales. Iallefall på biler med McPherson forstilling som på A3. Dette fordi du ved å senke bilen også forandrer litt på camber og spissing. Ikke mye, men nok til å oppnå skjev dekkslitasje o.l. Kommer også litt an på hvor bra justert den var fra før. Merker kanskje ikke så mye galt når man kjører den hvis den var noenlunde fra før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 23, 2006 Blir nok et godkjent sett ja. Har funnet et til fordelaktig pris og som ikke senker så mye (fordel, da det stort sett er fruen som kjører bilen ). Samme her. fikk godkjent senkesette mitt i går (cobra med tuv pappirer) senker 3,6 cm ikke mye å skryte av men du verden så mye bedre å kjøre med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...