hvorfor slutte med mekanisk sperre

Anbefalte innlegg

Torsen-differensialens fordel er vel at den er dynamisk og tilpasser seg situasjonen.

Slik at man ved skikkelig gasspådrag på skikkelig snøunderlag vil få overført mer kraft til bakakslingen slik at man ikke begynner å spinne foran. Slik sett vil vel en quattro med Torsen-diff kjøre i fra en quattro med manuell sperre både på mellomaksling og bakaksling. Dette er da kun i tilfeller hvor kraft og akselrasjon er så stor at et av framhjulene vil begynne å spinne pga vektforskyvning bakover.

 

Men er det noen som vet hvor stor del av kraften en Torsen-diff er i stand til å forskyve? Den er vel ikke i stand til å overføre all kraft til bakakslingen slik man i praksis kan gjøre med en manuell sperre dersom motstanden på framakslingen er lik null?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en grunn til at jeg valgte å beholde det gamle understellet med vribryter i steden for sånn fancy trykk-knapp;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en grunn til at jeg valgte å beholde det gamle understellet med vribryter i steden for sånn fancy trykk-knapp;)

er det bedre da? selvfølgelig når man setter seg fast, men har ikke prøvd med torsen, men ser for meg at det er bedre f.eks når man skal dra den litt bredt uten at man gidder å slå på sperra...: klø : mer kraft bak..

 

Ikke det at det er noe problem med min uten å slå på sperra, men har en tendens til å slippe fremme først..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbake til topic! En Audi Quattro med ca. 15 cm bakkeklaring kan aldri offroad konge uansett diffsperr bak eller på begge aksler.

Nyt heller egenskapene Torsendifferensialen gir på avansert kjøring, vanlig glatt føre. Glatt, men overlegen kontroll!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde langt mindre bakkeklaring på 90tq'n min, og den tok seg frem i MYE vanskeligere forhold enn a4 tq til kona,min egen passat syncro eller mammas passat 4m.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal kjøpe en 92 audi 100 avant quattro 2,8 e automat Er det sperre på de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal kjøpe en 92 audi 100 avant quattro 2,8 e automat Er det sperre på de?

Manuell sperre på bakaksling :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.