RS2 (Innkjøp av bremser til RS2, hvor ?)

Anbefalte innlegg

HEI

 

Er blitt en lykkelig ny eier av en Audi Rs2, men lurte på et par ting. Trenger nye bremser bak etterhvert, og lurte på om det går an å få tak i til en vetig pris noen sted? Bør calipterne overhales? Finnes det noe kit til disse? Har ikke tatt av enda, så er ikke sikker på hvor gale det er. Tenkte bare å høre om det var noen som har vært borti det før:) Trenger også eksos fra fra caten og bak. Bør jeg kjøre 3" hele veien? ( bilen er orginal, ikke trimmet)Hvor kan jeg få tak i dette til en overkommelig pris, og i god kvalitet?

 

På forhånd takk

Mvh Thomas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEI

 

Er blitt en lykkelig ny eier av en Audi Rs2, men lurte på et par ting. Trenger nye bremser bak etterhvert, og lurte på om det går an å få tak i til en vetig pris noen sted? Bør calipterne overhales? Finnes det noe kit til disse? Har ikke tatt av enda, så er ikke sikker på hvor gale det er. Tenkte bare å høre om det var noen som har vært borti det før:) Trenger også eksos fra fra caten og bak. Bør jeg kjøre 3" hele veien? ( bilen er orginal, ikke trimmet)Hvor kan jeg få tak i dette til en overkommelig pris, og i god kvalitet?

 

På forhånd takk

Mvh Thomas

 

Gratulerer og velkommen i RS2 eier gjengen. Bremser til disse bilene koster skjorta, men du kan gjøre noen kupp hvis du kjøper deler rett fra Tyskland. Kjøpte mine kalippere på Ebay og Skiver og klosser hos Autotuning i Råde.

Ellers fins det jo brukte deler hos Tobias i Sveits totsteile.ch . Eller så kan du jo bare spørre om noe her har noe slikt. Har ikke hørt om noe kit til bremsene på RS2 men kan jo hende det fins likevel. Er det noe mer du lurer på så si ifra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEI

Trenger nye bremser bak etterhvert, og lurte på om det går an å få tak i til en vetig pris noen sted? Bør calipterne overhales? Finnes det noe kit til disse?

 

 

Gratulerer med ny fin bil.. ;) Bilder?

 

Bremser, mange muligheter.. har du "store" eller "små" bremser foran, og da skiver med eller uten hull? Uavhengig av hvilken type du har kan skiver og klosser kjøpes hos Autozentrum (Porsche Norge), da de fortsatt kjører 30% rabatt på deler til gamle biler. Vil tippe skivene til bak koster ~1000/stk der.

 

Kan også handle deler fra Tyskland, kan nok bli litt rimeligere enn fra Autozentrum, men skiver er tunge å frakte.. kan anbefale http://www.phg-automotive.de.

 

Sannsynligvis trenger kalipperne litt omtanke og kjærlighet, standard problem at bremsene henger bak.. skyldes korrosjon mellom bakplata i kalipperen og selve blokka til kalippern, som gjør at bakplate "løfter seg" og dermed klyper klossen. Disse bakplatene sitter skrudd med 4 torx-skruer, og disse må nesten sikkert sveises ut. Når disse er ute trengs litt puss og gnikk, også kan nye plater og skruer installeres. Alt avhenger av tilstanden på kalipperne du har.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertelig takk for svar begge to:)

 

Bilder kommer:)

Har de små bremsene:( Skulle vel kansje oppgradert. Bilen kommer fra autocentrum i sin tid, så er sikkert ingen dum ide å kontakte han som hadde den der. Men hvordan er det med eksosen? Bør jeg kjøre 3" hele veien fra turbo når jeg først er i gang? Hvor kan man få tak i? Er i dag orginalt anlegg uten kat. Så at den lakk litt bak der med hjul opphenget! Bilen er som sagt ikke trimmet, og lurer på om jeg kansje skal beholde den sånn en stund. Har selvfølgelig vurdert å kansje oppgradere den litt, men er litt usikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.