Bremser og clutch! Hva og hvor ?

Anbefalte innlegg

Skal bytte skiver og klosser rundt om nå, og har planer om å bytte clutchen snart og.

Noen som vet hvor det lønner seg å handle, og hva jeg bør kjøpe ?

Vil gjerne ha mest mulig for penga, men samtidig ikke blakke meg på overdimensjonerte deler når bilen er original.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe som heter clutch og bremsespesialisten eller no i smalvollveien på alnabru i oslo...De driver kun med det og er naturligvis flinke. Er vel ikke den rimeligste løsningen, men de er ikke så dyre heller har jeg inntrykk av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, ok.. Men får man kjøpt bare delene der ? Har planer om å gjøre alt selv..

Noen som har erfaringer med mekonomen når det gjelder clutch ? Så de hadde et "kit" der som ikke var så dyrt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åja ok...du skal gjøre det selv ja...nei da blir det jo en annen sak. Da er det bare å glemme dem. Er nok mange andre her da som kan tipse deg om firmaer og rabbater osv på deler ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både clutch og bremsedeler fra Mekonomen er vel helt ok. Regner med at dette blir billigste alternativ da du uansett ikke skal oppgradere noe. Mekonomen har jo litt forskjellige typer/merker også. Bilutstyr eller Thorshov bilrekvisita, Biltema kanskje......?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er jo absolutt verdt å sjekke opp :)

Men kunne kanskje tenkte meg noen klosser som ikke støver så fælt, som passer rett på det originale av det andre..

Takker for tips, bare å fortsette å gi noen hvis dere vet noe der ute, gjerne om steder vi har rabatter :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Mintex klosser rund baut på bilen og de støver en del mindre enn org,fåes hos Mekonomen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Mintex klosser rund baut på bilen og de støver en del mindre enn org,fåes hos Mekonomen ;)

De er bra ja ? Monterte Mintex klosser på Coupe'n min rett før jeg solgte den. Kanskje prøve slike til Corradoen og da, var ikke så ille pris heller : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er bra ja ? Monterte Mintex klosser på Coupe'n min rett før jeg solgte den. Kanskje prøve slike til Corradoen og da, var ikke så ille pris heller : smil :

De er faktisk veldig bra,biter mye bedre enn org klosser + at de støver mindre. ;)

Go for it! : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er faktisk veldig bra,biter mye bedre enn org klosser + at de støver mindre. ;)

Go for it! : smil :

Done deal ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk nettop tilsendt clutch fra norsk bildelsenter. fikk god pris! halv pris av orginal tror jeg:) Anbefaler dem. Snakk med Tor Anders Aasland, virker som han har roen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.