8.5/10x18 på S6'n, hvilket impress passer? (C4)

Anbefalte innlegg

Bildene er desverre ikke tatt fra rette vinklene men de stikker ikke så langt utenfor så det kanskje kan se ut som. Mulig jeg har litt andre erfaring med hva som stikker langt ut og ikke......var jo vant til 8x14 ET 15 på min gamle VW Jetta.....;)

 

Tord kan jo kanskje svare på akkurat dette, han så bilen min med felgene på med de adapterene jeg fikk av deg, eksakt det samme som du har på bildene.

Og hvis du ikke syns de stikker ut så er jeg enig med Rui, du burde få deg briller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker rs6 replika 8,5x18" et 30 på min og det funker fint godkjent oxo.

Tar av og til litt borti plast innerskjermene foran men det ekke noe prob å fixe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her et bilde av en S6 med 9 og 10,5x18 med 265/35 dekk bak ;) ET35 foran og ET40 bak

s6mito.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke fornøyd enda ??? Audi 100 med 8,5x18 ET 36 og 10x18 ET 42 ;)

 

c4rear.jpg

c4seite.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dumt... den øverste var litt høy.

 

Håper ikke min blir det, er ikke akkurat det beste utvalget av senkesett til disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dumt... den øverste var litt høy.

 

Håper ikke min blir det, er ikke akkurat det beste utvalget av senkesett til disse.

Et ord.......JAMEX!!! Blir lavere og lavere for hvert år som går : rolleyes Hehe.....neida. Skal få tatt noen bilder av bilen min med 10x18 bak så fort jeg får vrengt på dekk. Felgene bak har ET60 org. og jeg har 2 tykkelse adapter. Både 20 og 25 mm.....slik jeg får ET35 og ET40. Så da kan jeg prøve å ta noen skikkelige bilder fra skikkelig vinkel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dumt... den øverste var litt høy.

 

Håper ikke min blir det, er ikke akkurat det beste utvalget av senkesett til disse.

 

KW;) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda et bilde..........8,5 og 10x18 med 235/40-18 foran og BAK!!! : eek : Han måtte ha godkjenning fra dekkprodusent til å montere 235 dekk på 10 toms felg ;) ET35 foran og ET25 bak forresten.

howies4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir en drøy strekk bak der da tenker jeg!

 

Faktisk bilde av samme felgene jeg bruker som vinterhjul det der, bare 17'' da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda et bilde..........8,5 og 10x18 med 235/40-18 foran og BAK!!! : eek : Han måtte ha godkjenning fra dekkprodusent til å montere 235 dekk på 10 toms felg ;) ET35 foran og ET25 bak forresten.

 

235/40 18 på 10x18 er jo mye mindre komplisert enn 225/30 20 på 9,5x20 : smil :

 

Men det blei bra det, alt går (nesten) ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og nå sitter jeg med samme spørsmålet..

 

Skrapte to av felgene mine på rudskogen, finner ingen konkurrent til felgene jeg har.. Sharif har kun 10x18 med ET35 på lager, og skaffer ikke flere av disse heller.. What to do? : klø : Skal jeg gå for 10" bak tro?

 

Kan man i verste fall dreie av litt av senter på disse tro, eller produseres de med minimum verdier?

 

I dag har jeg 9x18 ET 30, det funker greit for meg, hvor mye flyttes da 10x18 ET 35 ut, i forhold til de gamle?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss si at du må gå for 225/40 foran og 255/35 bak hvis du går for en slik kombo. DEKKET på 10x18 felgen med ET35 bygger da 10mm lengre ut enn slik du har det idag. 10x18 FELGEN bygger 14mm lengre ut. På en 10x18 felg med 255 gummi, mener jeg ET35 er noe lavt innpress på en UrS4/6. Vil stikke litt på utsiden avhengig av hva slags dekk som brukes. Har selv 265 bak på min. Her ligger dekket kant-i-kant med skjermbuen bak og jeg har ET47(!). For å få tilsvarende med et 255 dekk måtte innpresset vært 5mm lavere, altså 42mm.

 

Nå kommer sikkert flere og skal være uenige med meg, deriblant Fivelstad med sine ET28 på 10x18. :P. Uansett hvordan man ser på det, er dette et altfor lavt inpress. ET35 er også på grensa spør du meg. Skal fine fram et bilde av min seinere idag Trond, så kan du gjøre deg opp en mening. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, mye mulig det der stemmer Torstein.. Synes det var så greit med de hjula jeg har, men jeg har som nevnt bare to hele..

 

Pål mener det går ja, det vet jeg :P men hvor bred er din felg da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine er 10,5x18. Går akkurat innover fant jeg ut når jeg tok de av. Hadde subbet med både felg og dekk i innerskjermen ved full neddmping. Merket aldri dette under kjøring.

 

Nå er jo bilen din lavere bak enn min såvidt jeg har sett. Mulig at hjulene da fjærer nok innover til at ET35 med et litt smalt dekkmerke går hånd i hanske. Du har ikke tenkt på å kunne pusse opp de skrapte felgene dine da?

 

 

Edit: Her er bilde av BBS'ene som Frank Andre hadde på gamle S4 Avanten hans. 9,5x18 ET32 med 255/35. Stikker litt på utsiden, dog med ørlite lavere ET enn du hadde sett for deg.

 

DSC00269.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal fine fram et bilde av min seinere idag Trond, så kan du gjøre deg opp en mening. :)

 

Som lovet.

 

10,5x18 ET47 m/265/35:

IMG_1749copy.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, da virker det jo til å være litt for mye ja :( kjipt, om ikke det er flere med meninger om dette da? : klø :

 

Har sendt en mail til noen felgfiksere i fr. stad, men venter på svar enda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne tråden igjen, vil Zito titan kantfelg 8,5x18 ET30 rund baut gå på S6 C4 ? tenkte bruke 225-40 dekk, lurer på om felga vil stikke utenfor bak? Og vil de gå klar av bremse kalipperne ?

 

funnet ut at disse vil stikke utenfor bak...

 

lurer derfor på om 9x18 ET35 vil gå ? ikke kantfelg. 255-35-18.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.